Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie Institutul meteorologic
Linia 441
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 17/04/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A., vă transmitem următoarele:

 

Activitatea de control carduri este obligatorie pentru orice operator de transport și este reglementată de legislația în vigoare.

 

Prin urmare, înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control STB S.A. să îl prezinte spre verificare. În situația în care la momentul controlului nu se poate face dovada existenței titlului de călătorie validat, controlorii aplică sancțiunea conform prevederilor legale.

 

Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare ușă din mijlocul de transport tocmai pentru a permite călătorilor să-și valideze cardurile de transport imediat după urcarea în vehicul.

 

Pentru preluarea efectivă a titlului de călătorie solicitat în platforma online este necesar să validați cardul în mijloacele de transport STB S.A. fără a apăsa niciunul dintre cele două butoane.

 

Precizăm că tranzacția de reîncărcare a cardului nu deduce călătoria (în cazul titlului de transport portofel electronic), pentru plata călătoriei fiind necesară validarea cardului.

 

Aceste informații se regăsesc pe site-ul https://online.stbsa.ro/, la rubrica Termeni și condiții de utilizare a aplicației STB S.A. Online:

 

“Scrierea fizică a titlului pe cardul de transport este condiționată de interacțiunea cardului cu validatorul fără apăsarea butoanelor 1 sau 2 (doar prin apropierea cardului de validator). La momentul efectuării reîncărcării titlului de transport călătorul este atenționat prin intermediul unui mesaj dedicat pe ecranul validatorului. Precizăm că tranzacția de reîncărcare a cardului nu deduce călătoria (în cazul titlului de transport portofel electronic), pentru plata călătoriei fiind necesară validarea cardului. Facem precizarea că după reîncărcarea cardului în cazul portofelului electronic este obligatorie validarea, în caz contrar, călătorul riscă să fie sancționat contravențional pentru neplata călătoriei efectuate“.

 

În urma verificărilor efectuate asupra cardului de transport seria 010102266936 a reieșit că la efectuarea controlului din data de 16.03.2022, în autobuzul liniei 441 ați efectuat doar reîncărcarea la validator a titlului de călătorie, fără a fi înregistrată și validarea acestuia.

Este necesar să adăugăm și faptul că aplicarea măsurilor administrative împotriva salariaților se poate realiza de către angajator numai în urma constatării și dovedirii abaterilor semnalate. În acest sens indicăm prevederile Codului Muncii, nu admitem astfel de manifestari, însă, nici nu putem aplica sancțiuni disciplinare fără o cercetare prealabila amanunțită.

În cazul în care considerați o anumită situație sau întâmplare abuz în serviciu, vă informăm că orice cetățean are dreptul legal de a se adresa organelor abilitate în măsura să ancheteze aceste fapte. Societatea noastră va pune la dispoziția autorităților toate informațiile necesare rezolvării celor sesizate.

Numar Data Intrare 62650/16.03.2022
Numar Data Iesire 62650/23.03.2022