Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 105819/04.04.2023, privind disconfortul produs de conducătorii de autobuze din linia 425, care staţionează cu motorul pornit la cap de linie Ghencea, vă comunicăm următoarele:
Pentru crearea microclimatului adecvat în vehicule şi buna funcţionare a echipamentelor din dotare, este necesară menţinerea motorului pornit câteva minute, înainte de plecarea în cursă, pentru aducerea la aceeaşi temperatură a pieselor şi agregatelor aflate în mişcare, pentru asigurarea microclimatului în salonul de călători şi pentru a iniţializa sistemele de informare a călătorilor şi sistemul de taxare.
Aceste operaţiuni sunt indispensabile pentru buna funcţionare a autobuzelor în traseu, pentru siguranța și confortul călătorilor și nu pot fi scoase din programul de exploatare.
Vă asigurăm de faptul că toţi conducătorii de autobuze sunt instruiţi în privinţa regulilor de staţionare în terminal, iar factorii responsabili cu gestionarea liniei 425 monitorizează respectarea instrucţiunilor de serviciu şi aplică sancţiuni prevăzute în Regulamentul Intern STB S.A. angajaţilor care săvârşesc abateri.
În privința igienizării mijloacelor de transport în comun vă informăm că, începând cu data de 1 iulie 2022, toate vehiculele STB S.A. sunt igienizate de către operatori privați, care îşi desfăşoară activitatea în depourile şi autobazele STB S.A. Aceștia realizează toate activitățile necesare pentru ca vehiculele să îndeplinească standardele calitative ridicate de curățenie și igienă, impuse de legislația în vigoare.
Această măsură a fost luată în urma semnalelor primite din partea călătorilor, care au solicitat îmbunătăţirea acestui segment de activitate, ceea ce a demonstrat necesitatea identificării unei soluţii alternative pentru salubrizarea mijloacelor de transport, prin externalizarea acestei activităţi.
Totodată, vă aducem la cunoștință că reclamația dumneavoastră a fost redirecționată operatorilor responsabili cu igienizarea vehiculelor, în vederea remedierii aspectelor semnalate.
Vă mulţumim pentru observațiile transmise şi vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite publicului călător.