Referitor la sesizarea dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 105802/04.04.2023, vă comunicăm că aspectele semnalate au fost reținute în atenția noastră și vă asigurăm că depunem toate eforturile ȋn vederea ȋndeplinirii corespunzǎtoare a programului de transport public de cǎlǎtori, astfel încât să se mențină o prestație corespunzătoare față de călători.
Însă, cu toate că luăm permanent măsuri pentru încadrarea în graficele de circulație programate şi monitorizăm respectarea orelor de plecare de la capetele de linie, nu pot fi complet evitate situaţiile în care apar dereglări, ȋntrucȃt circulația mijloacelor de transport depinde în mod direct de condițiile de trafic (în special din zona Prelungirea Ghencea – Domnești) și, uneori, de apariția unor probleme tehnice la vehicule.
Este adevărat că toți conducătorii de vehicule trebuie să respecte o planificare bine stabilită pentru linia pe care sunt repartizați să circule: ora de plecare în cursă de la capăt de linie, de sosire în stații, ora la care ajung la celălalt capăt de linie, precum și timpul necesar acordat pentru refacerea capacității de muncă, pauză de masă și alte necesități (față de care nu putem face abstracție, fiind stabilit cu respectarea prevederilor legale în vigoare).
Doar că, așa cum menționam și mai sus, din motive obiective, apar decalaje față de graficul programat.
Astfel, chiar dacă un conducător de vehicule ajunge la capăt de linie, nu poate pleca imediat în cursă, întrucât trebuie respectat intervalul de succedare programat, în caz contrar s-ar deregla întregul program de transport al unei linii.
În ceea ce privește suplimentarea parcului de vehicule alocat liniei 222, vă aducem la cunoștință că această măsură intră în atribuţiile Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), cu care STB S.A. a încheiat Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, în care sunt reglementate condiţiile în care este prestat acest serviciu, respectiv: trasee, staţii, terminale, programe de circulaţie, număr de vehicule alocate fiecărei linii etc.
Ca atare, vă puteţi adresa TPBI utilizând platforma unică de gestionare a petițiilor din domeniul transportului public pe raza regiunii București – Ilfov – https://tpbi.ro/contact/#leformx-12.