Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 105486(48763)/24.03.2023, privind comportamentul agresiv manifestat de către o echipa de controlori față de persoanele de naționalitate străină într-un autobuz din linia 336, în data de 24.03.2023, vă comunicăm următoarele:
În primul rând, vă mulţumim pentru sprijinul acordat prin transmiterea înregistrărilor, care au fost redirecţionate factorilor responsabili din cadrul STB S.A., pentru a iniţia procedurile aplicabile în astfel de situaţii.
Conform declarației angajaților societății, în timpul desfășurării activității de control, au depistat două persoane de altă naționalitate călătorind fără titlu valabil, dvs. intervenind în desfășurarea activității salariaților din cadrul corpului de control atât fizic, cât și verbal.
În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră referitoare la imaginile video din autobuzele liniei menționate, vă comunicăm că, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că vehiculul cu nr. de înmatriculare B 55 NMK nu este dotat cu sistem de supraveghere video, iar cel de-al doilea la care faceți referire, în urma verificării echipamentelor de stocare video, nu s-au găsit imagini, acestea fiind stocate pe o perioadă de aproximativ 72h, înregistrările fiind apoi rescrise automat cu informații recente.
De asemenea, persoanele la care faceți referire, călătorii din diverse categorii (romi, persoane fără adăpost), fie sunt beneficiari de gratuități (sunt asistați social, beneficiind de gratuități conform legii), fie nu își achită taxa de călătorie și nu au acte de identitate. Deși salariații din cadrul corpului de control iau atitudine în cazul persoanelor la care faceți referire, acestea nu țin cont de recomandările lor.
Precizăm că STB S.A. a încheiat protocoale de colaborare cu organele de ordine din Municipiul București în vederea prevenirii și combaterii faptelor antisociale produse pe timpul desfășurării activității de control.
Salariații din cadrul corpului de control sunt instruiți să respecte dispozițiile și reglementările privind comportamentul în relația cu publicul călător, să aibă o atitudine amabilă, să dea dovadă de solicitudine și atenție la solicitările călătorilor și să evite declanșarea conflictelor cu aceștia.
Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00-15:00.