Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 105367/23.03.2023, referitoare la comportamentul conducătorului autobuzului cu nr. B 737 PMB din linia 178, în data de 21.03.2023, care nu v-a acordat ajutorul prin acţionarea rampei pentru persoane cu dizabilităţi, vă comunicăm următoarele:
A fost iniţiată o verificare internă la nivelul autobazei care gestionează autobuzul menţionat şi a fost identificat angajatul care a condus vehiculul în momentul incidentului.
Aceasta a negat acuzaţiile aduse şi a declarat că a avut un comportament civilizat față de dumneavoastră și că a oprit regulamentar în stația în care vă aflați, a înclinat autobuzul pentru facilitarea accesului cărucioului rulant în vehicul, manipularea rampei fiind efectuată de către un coleg al acestuia care se afla întâmplător în vehicul.
Totodată, conducătorul de vehicul a susținut că nu i-ați solicitat acționarea rampei la urcare și nici nu i-ați comunicat stația la care intenționați să coborâți.
Precizăm că, în conformitate cu fişa postului, conducătorii de vehicule au obligaţia de a respecta prevederile “Manualului conducătorului de vehicul”. Capitolul 6.2. din Manual, intitulat “Facilitarea accesului călătorilor cu dizabilităţi locomotorii”, care prevede la art. 71: “În cazul observării, al solicitării directe sau al acţionării comenzilor specifice (de înclinare sau deschidere a rampei, după caz), conducătorul vehiculului este obligat să se conformeze solicitării călătorului”.
De asemenea, în cadrul şedinţelor lunare de analiză şi pregătire profesională, conducătorii de vehicule sunt instruiţi şi atenţionaţi să aibă o conduită corespunzătoare în timpul efectuării programului de transport, să manifeste respect faţă de călători, empatie faţă de persoanele care întâmpină probleme în timpul deplasării cu mijloacele de transport în comun şi implicare în situaţiile deosebite, în care aceştia necesită sprijin şi îndrumare.
Conducerea unităţii unde îşi desfăşoară activitatea conducătorul de autobuz a decis reinstruirea angajatului în privinţa respectării reglementărilor menţionate mai sus, precum şi avertizarea sa asupra obligaţiei de a avea o atitudine civilizată şi o conduită adecvată în timpul efectuării serviciului de transport, pentru a nu produce nemulţumiri călătorilor.
Vom relua aceste teme în şedintele de instruire şi pregătire profesională pe care le organizăm lunar cu conducătorii de vehicule, pentru a evita astfel de situaţii care produc nemulţumirea publicului călător.