Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Titluri de calatorie
Detalii Validare titluri calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 70
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 04/04/23
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, redirecționată și înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 104614/03.03.2023, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie valabil, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A. să îl prezinte spre verificare.

Potrivit Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București – Ilfov 2021, Cap. XII. Drepturi și obligații ale călătorilor - Principalele obligații ale călătorilor, lit.a) să achite și să dețină titluri de călătorie valabile, conform tarifelor menționate în oferta tarifară publicată, sau alte documente de călătorie stabilite prin lege și/sau hotărâri ale TPBI.

Drept urmare, persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei).

Legat de aspectul semnalat, și anume că ați fost în imposibilitatea de a achiziționa un titlu de călătorie cu cardul bancar contactless direct la validator, vă informăm că pentru a asigura posibilitatea achitării taxei de călătorie, STB S.A. a pus la dispoziţia călătorilor mai multe modalităţi de achiziţionare a unui titlu de călătorie valabil, şi anume:

Ø  Prin automate de vânzare;

Ø  Prin Poşta Română;

Ø  On-line, pe site-ul societăţii http://www.stbsa.ro;

Ø  Prin SMS, direct de pe dispozitivul mobil, cu condiţia ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;

Ø  Prin intermediul Aplicaţiei 24Pay, instalată pe device-ul personal (nu necesită deţinerea unui card de transport), cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport.

Referitor la mențiunea dumneavoastră, și anume că ați întâmpinat erori la validarea cardului bancar, vă comunicăm că în urma verificărilor efectuate s-a constatat că POS-ul era funcțional.

Față de cele menționate, vă transmitem că pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situaţii clar prevăzute în standardele bancare, pentru a fi mai uşor călătorului să înțeleagă motivul unei tranzacţii refuzate, pe lângă mesajul “Tranzacţie refuzată” este afişat pe rândul următor şi motivul refuzului.

Câteva motive de refuz sunt:

► Lipsă conexiune – este cea mai frecventă şi se întâmplă când semnalul GSM nu există în punctul respectiv;

► Fonduri insuficiente (când călătorul nu are bani suficienţi în cont);

► Card expirat (când cardul a fost expirat şi nu a fost înlocuit).

Precizăm faptul că plata călătoriei cu cardul bancar este confirmată de mesajul „APROBAT”, afişat pe ecranul verde al validatorului. Aprinderea succesivă a celor 4 leduri ale validatorului confirmă citirea corectă a datelor de pe card şi iniţierea tranzacţiei. În situația în care, din diferite motive, cum ar fi erori de comunicație, ecranul terminalului devine roşu şi este afişat mesajul „DECLINAT” sau „TRANZACŢIE REFUZATĂ”, călătoria trebuie achitată prin modalităţi alternative.

Necunoașterea acestor informații nu exonerează pe nimeni de plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile și pe site-ul STB S.A http://www.stbsa.ro, la secţiunea „Plata călătoriei”.

Totodată, vă transmitem că am reținut nemulțumirea dumneavoastră cu privire la atitudinea agenților de control și vom monitoriza activitatea acestora în relația cu publicul călător, iar în cazul în care se constată că salariaţii cu atribuţii de control nu îşi respectă sarcinile de serviciu, se aplică măsurile ce se impun în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern al STB S.A. şi ale Codului Muncii.

Numar Data Intrare 104614/02.03.2023
Numar Data Iesire 104614/11.05.2023