Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 104580/01.03.2023, vă transmitem că potrivit Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București-Ilfov 2021, Cap. XII. Drepturi și obligații ale călătorilor – Principalele obligații ale călătorilor, lit. a) să achite și să dețină titluri de călătorie valabile, conform tarifelor menționate în oferta tarifară publicată, sau documente de călătorie stabilite prin lege și/sau hotărâri ale TPBI.
Referitor la mențiunea dumneavoastră “Controlorii le-au oprit pașapoartele și nu i-au lăsat să coboare susținând că este nevoie să le dea bani”, vă aducem la cunoștință că persoanele identificate fără titlu de călătorie valabil, în urma controlului în mijloacele de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A., fie achită pe loc 80 lei, contravaloarea unei suprataxe, pentru care se eliberează card de suprataxă, fie se legitimează pentru ca agenţii de control să întocmească procesul-verbal de contravenţie, numai în baza actului de identitate (amendă de la 300 lei până la 500 lei).
Întrucât semnalați că ”nu au știut să valideze corect cardul de călătorie”, vă informăm că aceste informații sunt disponibile pe site-ul societății, atât în limba română http://www.stbsa.ro cât și în limba engleză http://www.stbsa.ro/eng/index.php, la secțiunea “Informații”, subsecțiunea “validare/Consultare carduri”.
Aspectele semnalate au rămas în atenția noastră, și dacă se constată că salariații nu își respectă sarcinile de serviciu se vor aplica măsurile ce se impun conform Regulamentului Intern al STB S.A.
Pentru orice alte nelămuriri sau informaţii suplimentare, ne puteţi contacta la numărul de telefon 021.9391, tasta 3.
Cu stimă,