Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 104413, vă comunicăm că pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situaţii clar prevăzute în standardele bancare. Pentru a fi mai uşor călătorului să înțeleagă motivul unei tranzacţii refuzate, pe lângă mesajul „Tranzacţie refuzată”, este afişat pe rândul următor şi motivul refuzului.
Câteva motive de refuz sunt:
► Lipsă conexiune – este cea mai frecventă şi se întâmplă când semnalul GSM nu există în punctul respectiv;
► Fonduri insuficiente (când călătorul nu are bani suficienţi în cont);
► Card expirat (când cardul a fost expirat şi nu a fost înlocuit).
Pentru a identifica problema validării cardului dumneavoastră avem rugămintea să ne transmiteţi numărul de înmatriculare sau numărul de inventar al mijlocului de transport în care aţi întâmpinat dificultăţi la validare, cât şi primele cinci şi ultimele patru cifre ale cardului bancar utilizat în mijlocul de transport.
Totodată, vă aducem la cunoștință că pentru a asigura posibilitatea achitării taxei de călătorie, STB S.A. a pus la dispoziţie mai multe modalităţi de a intra în posesia unui titlu de călătorie valabil, şi anume:
► Aplicaţia 24Pay ce poate fi descărcată din AppStore pentru dispozitivele iOS, din Google Play Store pentru Android sau App Gallery pentru dispozitivele Huawei. Aceasta permite plata cu cardul bancar pentru toate titlurile de călătorie, la tarif integral, prevăzute în noua ofertă tarifară ce se regăseşte pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, la secţiunea „Plata călătoriei” – subsecţiunea „Tarife”.
Plata călătoriei trebuie realizată înainte de a urca în mijloacele de transport public, iar pentru a permite agenților de control să verifice valabilitatea titlului de călătorie, trebuie să vă asigurați că bateria telefonului este încărcată suficient pe tot parcursul călătoriei.
► Transmiterea unui SMS la numărul 7458 cu textul:
► „C” pentru călătorii metropolitane;
► „AB” pentru abonament valabil o zi pe toate liniile metropolitane.
Accesul în mijlocul de transport se face după transmiterea SMS-ului și primirea codului de confirmare a tranzacției. Valabilitatea unei călătorii metropolitane este de 90 de minute. Valabilitatea călătoriei începe din momentul primirii mesajului de confirmare a plăţii.
► Reîncărcarea online a cardului activ nominal prin accesarea paginii http://www.online.stbsa.ro.
În termen de maximum 60 de minute de la data efectuării plăţii, titlul de transport pentru care s-a efectuat comanda de reîncărcare va fi trimis în toate validatoarele din reţeaua de transport. Preluarea efectivă pe cardul de transport a acestuia va avea loc odată cu prima interacţiune a cardului cu validatoarele din mijloacele de transport STB S.A.
Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 2, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 - 15:00.