Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 301
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 24/03/23
Raspuns

Referitor la sesizarea dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 104174, vă transmitem că pasagerii care dețin titluri de călătorie ce necesită validare au obligația să aibă la îndemână cardul în momentul în care se urcă în mijlocul de transport în comun. Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Pentru facilitarea acestei operațiuni, validatoarele sunt amplasate la fiecare ușă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să își valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.

 

Corpul de control blochează validatoarele (situație ce nu mai permite efectuarea validării) numai după asigurarea perioadei necesare validării titlurilor de călătorie de către călătorii care abia s-au urcat în vehicul. La sosirea vehiculului în stație, echipa de control deblochează validatoarele trecându-le din Stare Control în Stare Comercială. Din păcate, călătorii doresc să valideze cardurile la vederea corpului de control, motiv pentru care intenția de validare se suprapune cu începerea controlului.

 

În situația în care nu se poate face dovada plății călătoriei, persoana în cauză suportă consecințele legale.

 

Astfel, călătorii identificați fără titlu de călătorie în vehiculele societății sunt sancționați de către agenții de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie, în valoare de 80 lei, pentru care se eliberează cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 lei).

 

Precizăm faptul că procesul-verbal de contravenție nesemnat de către contravenient nu se înmânează pe loc, urmând a fi primit prin poștă. La primirea procesului-verbal de constatare a contravenției, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la înmânarea sau comunicarea lui prin poștă, jumătate din amenda prevăzută în procesul-verbal.

 

Împotriva procesului-verbal de contravenție întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripția sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenția, mențiune existentă și în cuprinsul procesului verbal de contravenție.

 

Menționăm faptul că procesul-verbal de contravenție se întocmește numai în baza actului de identitate.

 

Potrivit O.G. 2/2001 (articol 2, alineat 4, coroborat cu articolul 15, alineat 1 şi 2) precum şi reglementărilor legale, contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofiţeri şi subofiţeri de poliţie ori la cele mai apropiate secţii de poliţie.

 

Subliniem faptul că echipele de control sunt instruite cu privire la obligațiile ce le revin în relația cu publicul călător, respectiv în timpul desfășurării activității de control, să adopte o ținută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informații corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice și să sancționeze toate persoanele fără titlu de transport valabil și să preîntâmpine circumstanțe care pot declanșa situații conflictuale. 

 

În privinţa comportamentului  agenților de control, aspectele comunicate au fost reţinute în atenţia noastră, iar activitatea angajaţilor va rămâne sub monitorizare. În cazul nerespectării sarcinilor de serviciu, vor fi aplicate sancţiunile prevăzute în Regulamentul Intern al STB S.A.

 

Aplicarea măsurilor administrative împotriva salariaților se poate realiza de către angajator numai în urma constatării și dovedirii abaterilor semnalate. În acest sens, indicăm prevederile Codului Muncii. Nu se pot aplica sancțiuni disciplinare fără cercetare prealabilă amănunțită.

 

Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 - 15:00.

 

Numar Data Intrare 104174/17.02.2023
Numar Data Iesire 104174/02.05.2023