Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 103719/13.02.2023, vă informăm că, în urma verificărilor efectuate asupra cardului de transport seria 010105171753, s-a constatat că, în data de 11.02.2023, acesta nu figurează validat, prin urmare, la momentul controlului nu figurați cu titlu de călătorie.
Înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie valabil sau trebuie să facă dovada că beneficiază de gratuitate, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control al STB S.A., să le prezinte spre verificare.
Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, sunt sancționate de către agenții de control, fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 RON).
Potrivit Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București – Ilfov 2021, Cap. XII Drepturi și obligații ale călătorilor, Principalele obligații ale călătorilor, lit.a) să achite și să dețină titluri de călătorie valabile, conform tarifelor menționate în oferta tarifară publicată, sau alte documente de călătorie stabilite prin lege și/sau hotărâri ale TPBI.
Călătoria metropolitană / 90 minute permite deplasarea între punctul de origine și punctul de destinație, în cadrul regiunii București-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafată (tramvai, troleibuz, autobuz), permițând oricâte transbordări, în intervalul de 90 de minute, începând din momentul validării/achiziției prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute, trebuie validat cardul de călătorie.
Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afișează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afișează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.
În cazul în care expiră cele 90 de minute, călătorul are obligaţia de a achita o nouă călătorie.
Informaţiile referitoare la modul de validare sunt disponibile pe site-ul nostru https://stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri .
Informații suplimentare puteţi obţine de la Serviciul Controlori Legitimații Călătorie, la numărul de telefon 021/9391, tasta 3, de luni până vineri în intervalul orar 07:00 – 15:00.