Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Titluri de calatorie
Detalii Incarcare titluri calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 40
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 13/03/23
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 103512, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., să îl prezinte spre verificare.

În situaţia în care călătorii nu fac dovada că au achitat contravaloarea călătoriei, sunt sancționați de către agenții de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 de lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 lei).

Necunoaşterea acestor informaţii nu exonerează pe nimeni de plata amenzii, întrucât acestea se regăsesc şi pe site-ul Societății www.stbsa.ro.

Echipamentele POS BCR (validatoarele albastre), emit bon călătorilor la fiecare validare. La momentul controlului călătorul prezintă bonul, pentru a face dovada achiziționării titlului de călătorie cu cardul bancar. Călătorul legitimații de călătorie verifică informațiile existente pe bonul emis de către POS.

Referitor la mențiunea dumneavoastră, și anume că ați întâmpinat erori la validarea cardului bancar, vă comunicăm că în urma verificărilor efectuate s-a constatat că POS-ul era funcțional.

Pentru a asigura posibilitatea achitării taxei de călătorie, STB S.A. a pus la dispoziţia călătorilor mai multe modalităţi de achiziţionare a unui titlu de călătorie valabil, şi anume:

► Prin SMS la numărul 7458, direct de pe dispozitivul mobil, cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;

► Prin intermediul aplicației 24Pay, instalată pe device-ul personal (nu necesită deținerea unui card de transport), cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;

► cu cardul activ (nominal sau nenominal), care se achiziționează de la centrele de vânzare ale STB S.A.

► online – pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro.

Față de cele menționate, vă informăm că pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situaţii clar prevăzute în standardele bancare, pentru a fi mai uşor călătorului să înțeleagă motivul unei tranzacţii refuzate, pe lângă mesajul “Tranzacţie refuzată” este afişat pe rândul următor şi motivul refuzului.

Câteva motive de refuz sunt:

► Lipsă conexiune – este cea mai frecventă şi se întâmplă când semnalul GSM nu există în punctul respectiv;

► Fonduri insuficiente (când călătorul nu are bani suficienţi în cont);

► Card expirat (când cardul a fost expirat şi nu a fost înlocuit).

Echipele de control cunosc obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, respectiv în timpul desfăşurării activităţii de control, să adopte o ţinută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informaţii corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele fără titlu de călătorie valabil.

Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 - 15:00.

 

Numar Data Intrare 103512/08.02.2023
Numar Data Iesire 103512/06.03.2023