Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 103475, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., trebuie să îl prezinte spre verificare.
Persoanele identificate fără titlu de călătorie valabil, în urma controlului în mijloacele de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A., fie achită pe loc 80 lei, contravaloarea unei suprataxe, pentru care se eliberează card de suprataxă, fie se legitimează pentru ca agenţii de control să întocmească procesul-verbal de contravenţie, numai în baza actului de
Blocarea validatoarelor în “Stare Control” se efectuează de către corpul de control numai după asigurarea perioadei necesare validării titlurilor de călătorie de către călătorii care abia s-au urcat. Dacă activitatea de control se desfășoară într-un mijloc de transport pe parcursul mai multor stații, echipa de control deblochează validatoarele trecându-le din “Stare Control” în “Stare Comercială” în momentul în care mijlocul de transport ajunge în stație.
Potrivit Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București-Ilfov 2021, Cap. XII. Drepturi și obligații ale călătorilor – Principalele obligații ale călătorilor, lit. a) să achite și să dețină titluri de călătorie valabile, conform tarifelor menționate în oferta tarifară publicată, sau documente de călătorie stabilite prin lege si/sau hotărâri ale TPBI.
Călătoria metropolitană de 90 de minute permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul Regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări, în intervalul orar de 90 de minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloacele electronice de plată, în consecinţă după expirarea celor 90 de minute trebuie validat cardul de călătorie. Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau de 120 de minute, validatorul afişează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.
Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătorilor de 90 de minute sau 120 minute, validatorul afișază mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afișază câte minute mai este valabil titlul de călătorie.
După expirarea celor 90 de minute, pentru o nouă călătorie călătorul trebuie să procedeze la validarea cardului prin apropierea suportului de validator, fără a apăsa tasta 2 (prin apăsarea acestei taste se realizează o validare multiplă). În situația în care călătorul este însoțit, după ce validează propria călătorie, retrage cardul, apasă tasta 2 și repeat operațiunea de validare pentru fiecare persoană din grup.
Aceste informaţii se regăsesc afişate în interiorul mijloacelor de transport în comun, cât şi pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, la rubrica “Plata călătoriei”, subsecţiunea “Validare şi consultare carduri”. Necunoaşterea acestor informaţii nu vă exonerează de plata amenzii.
În urma verificărilor asupra cardului de transport cu seria 858906 a reieșit că în data de 06.02.2023 acesta nu figurează validat.
Totodată, vă informăm că troleibuzul cu nr. de inventar 5284, nu este dotat cu sistem de supraveghere video.
Întrucât ați menționat în sesizare “am validat, scria transfer însă doamnele de la control au considerat că am depășit timpul de călătorie cu 15 minute”, vă informăm că validarea cardului s-a efectuat la ora 14:00, iar cardul a fost controlat la ora 15:41. Așadar la momentul controlului nu ați prezentat titlu de călătorie valabil și validat, motiv pentru care cardul de suprataxă a fost emis.
Pentru recuperarea sumei plătite la achiziționarea titlului de călătorie “suprataxă”, există posibilitatea de a vă adresa instanței de judecată.
Pentru orice alte nelămuriri sau informaţii suplimentare, ne puteţi contacta la numărul de telefon 021.9391.