Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 103474/07.02.2023, privind suprataxa aplicată în data de 06.02.2023, vă comunicăm următoarele:
Conform datelor furnizate în sesizarea dumneavoastră, aţi transmis SMS pentru plata călătoriei după momentul efectuării controlului, motiv pentru care aţi achitat cardul de suprataxă.
În acest sens, vă informăm că transmiterea SMS-ului înainte de urcarea în vehicule este una din obligaţiile utilizatorilor serviciului de transport public, conform Regulamentului de transport, Cap. XII – Drepturi şi obligaţii ale călătorilor – Principalele obligaţii ale călătorilor, lit. d) – unde se specifică: ”în cazul utilizării sistemului mobile ticketing, să procedeze la procurarea titlului de călătorie înainte de urcarea în vehiculul de transport public”.
Plata titlurilor de călătorie metropolitane prin SMS permite utilizarea tuturor mijloacelor de transport public de suprafață din Regiunea București-Ilfov, începând din momentul primirii codului de confirmare, așadar, SMS-ul trebuie trimis înainte de a urca în mijloacele de transport public.
Verificarea titlului de călătorie se poate realiza de către salariații Societății numai în cazul în care călătorul prezintă codul de confirmare, de aceea este obligatoriu ca accesul în mijloacele de transport în comun să se facă doar după transmiterea SMS-ului și numai după confirmarea plății și primirea codului din partea operatorului de telefonie, fapt care atestă achiziționarea titlului de călătorie.
Modalitatea prin care o călătorie metropolitană poate fi achitată prin SMS este prezentată pe site-ul www.stbsa.ro (https://stbsa.ro/sms_new), precum şi prin afişele din mijloacele de transport, iar necunoaşterea acestor informaţii nu îi exonerează pe călători de plata amenzii.
Potrivit Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București-Ilfov 2021, Cap. XII Drepturi și obligații ale călătorilor, Principalele obligații ale călătorilor, lit. a) să achite și să dețină titluri de călătorie valabile, conform tarifelor menționate în oferta tarifară publicată, sau alte documente de călătorie stabilite prin lege și/sau hotărâri ale TPBI.
Infomaţii suplimentare puteţi obţine şi telefonic, la numărul 021. 9391 tasta 3, program de lucru de luni până vineri, între orele 07:00 – 15:00.