Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 103062/2023, vă aducem la cunoştinţă că, pentru analizarea aspectelor semnalate, este necesar să ne transmiteţi:
- seria cardului bancar - primele 4 şi ultimele 4 cifre din seria cardului bancar cu care a fost efectuată plata;
- seria cardului de suprataxă - copia faţă-verso.
Față de aspectele relatate în sesizarea dumneavoastră vă comunicăm că pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situații clar prevăzute în standardele bancare. Pentru a fi mai ușor călătorului să înțeleagă motivul unei tranzacții refuzate, pe lângă mesajul „Tranzacție refuzată” este afișat pe rândul următor și motivul refuzului.
În continuare vă enumerăm câteva dintre motivele de refuz:
Ø Lipsă conexiune – este cea mai frecventă și se întâmplă atunci când semnalul GSM nu există în punctul respectiv
Ø Fonduri insuficiente (când călătorul nu dispune de suma necesară în cont)
Ø Card expirat (cardul a fost expirat și nu a fost înlocuit).
Din acest motiv, pentru a identifica problema validării cardurilor dumneavoastră, avem rugămintea să ne transmiteți mesajul pe care îl primiți la validator, nr. de înmatriculare sau numărul de inventar al mijlocului de transport STB unde ați întâmpinat dificultăți la validare.
Față de aceste aspecte dorim să vă aducem la cunoștință faptul că pentru a asigura posibilitatea achitării taxei de călătorie aveți la dispoziție mai multe modalități de a intra în posesia unui titlu de călătorie valabil, și anume:
Ø Aplicația STB 24pay ce poate fi descărcată din AppStore pentru dispozitivele iOS, din Google Play Store pentru Android sau App Gallery pentru dispozitivele Huawei. Aceasta permite plata cu cardul bancar pentru toate titlurile de călătorie la tarif integral prevăzute în noua ofertă tarifară ce se regăsește pe site-ul societății www.stbsa.ro la secțiunea „Plata călătoriei” – subsecțiunea „Tarife”.
Ø Transmiterea unui SMS la numărul 7458 cu textul:
- litera C pentru călătorii metropolitane.
- litera AB pentru abonament valabil o zi pe toate liniile metropolitane.
SMS-ul de comandă se transmite înainte de urcarea în mijlocul de transport.
Valabilitatea unei călătorii metropolitane este de 90 de minute și începe din momentul primirii mesajului de confirmare a plății.
Ø Reîncărcarea online a cardului Activ Nominal prin accesarea paginii www.online.stbsa.ro/.
În termen de maxim 60 de minute de la data efectuării plății titlul de transport pentru care s-a efectuat comanda de reîncărcare va fi trimis în toate validatoarele din rețeaua de transport. Preluarea efectivă pe cardul de transport a acestuia va avea loc odată cu prima interacțiune a cardului cu validatoarele din mijloacele de transport.
Pentru orice alte detalii, puteți contacta Biroul Controlori Legitimații Călătorie la nr. de telefon 021.9391, tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07.00-15.00.