Ca urmare a sesizǎrii dumneavoastrǎ, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 102878/25.01.2023, prin care ne semnalaţi comportamentul unui conducător de troleibuz din linia 69, în data de 25.01.2023, vă aducem la cunoştinţă că sesizarea a fost analizată de conducerea unităţii unde lucrează angajatul reclamat.
Aspectul semnalat este reglementat de STB S.A. prin instrucţiunile interne. Potrivit acestor reglementări, conducătorul de vehicul nu are voie „să poarte discuții cu călătorii în timpul conducerii; Informațiile solicitate de călători vor fi furnizate numai cu vehiculul oprit și asigurat, în stații sau la capăt de linie”.
De asemenea, instrucţiunile interne prevăd:
“Conducătorul de vehicul poate da relații sau poate comunica cu călătorii, numai în timpul staționării vehiculului. În cazul unor întrebări din partea unui călător în timpul conducerii, îl va informa politicos că îi va răspunde în timpul următoarei staționări a vehiculului. La solicitările de informații privind destinația, traseul sau programul de lucru se va răspunde politicos, concis și util pentru călător”.
Deşi a susţinut că nu a avut o atitudine nepotrivită faţă de dumneavoastră, angajatul reclamat a fost atenţionat şi reinstruit asupra obligaţiei de a respecta instrucţiunile referitoare la modul de comunicare cu publicul călător, în caz contrar, vor fi aplicate sancţiunile disciplinare prevăzute de Regulamentul Intern STB S.A.
Pentru evitarea unor astfel de incidente, s-a dat dispoziţie unităţilor STB S.A. să abordeze din nou aceste aspecte şi să reinstruiască personalul de bord.
Vă mulţumim pentru semnalarea acestui aspect.