Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Conducatori vehicule
Cod Vehicul B-61-LHR
Nume Statie Complex Comercial Titan
Linia 311
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 09/04/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A., privind comportamentul unui conducător de autobuz din linia 311, în data de 03.03.2022, vă comunicăm următoarele:

Conform Instrucţiunilor STB SA în vigoare, conducătorii mijloacelor de transport în comun au obligaţia de a opri în staţie, în dreptul indicatorului, durata opririi fiind cea necesară pentru a permite afluirea şi defluirea tuturor persoanelor, în vederea asigurării siguranţei călătorilor.

Este adevărat că, uneori, acest lucru nu este posibil din cauza aglomerației din trafic,a autoturismelor care blochează staţiile sau a fluxurilor mari de călători din perimetrul staţiilor. Mulţi şoferi întâmpină greutăţi în această privinţă şi de aceea solicităm periodic sprijinul instituţiilor abilitate în vederea defluidizării traficului, prin verificarea şi sancţionarea celor care parchează neregulamentar.

Revenind asupra celor relatate de dumneavoastră în sesizare, menționăm că pe traseul liniei 311 nu există stația “Ozana”.

Întrucât toţi conducătorii de vehicule STB SA au obligaţia să efectueze corect toate staţiile de pe traseu, şoferii repartizaţi pe linia 311 au fost atenţionaţi şi reinstruiţi în privinţa obligaţiei de a respecta instrucţiunile de serviciu referitoare la efectuarea staţiilor şi la adoptarea unei conduite corecte în timpul efectuării serviciului de transport.

În privința manierei de conducere a conducătorului de vehicul, nu negăm faptul că printre angajați se pot număra și persoane care încalcă normele de conduită și de aceea suntem receptivi la orice sesizare. Este necesar să subliniem că ori de câte ori s-a constatat că salariații noștri au ignorat indicațiile de serviciu, au fost întrunite aceste comisii de desciplină care au cercetat cazurile respective, aplicând sancțiuni în consecință, acolo unde a fost cazul.

Din păcate situațiile din trafic sunt imprevizibile, astfel încât pot exista și cazuri în care pentru a evita un posibil accident, șoferii sunt nevoiți să frâneze de urgență pentru a evita coliziunea cu un alt autoturism ori cu pietoni grăbiți care traversează strada neregulamentar prin locuri nepermise sau fără să se asigure.

Un alt risc îl prezintă și ceilalți participanți la trafic care, de cele mai multe ori nu iau în considerare faptul că în cazul mijloacelor de transport în comun, datorită gabaritului depășit și a inerției, frânarea de urgență poate cauza accidente cu consecințe grave sau mai putin grave călătorilor aflați în interiorul acestora.

Avem convingerea că toți călătorii care utilizează serviciile de transport în comun cunosc faptul că au obligativitatea de a se sprijini de barele și mânerele montate în acest scop astfel încât, în cazul unei frânări de urgență, să evite riscul unei accidentări.

Întrucât înțelegem natura sesizării dumneavoastră menită să aducă o îmbunătățire a serviciilor STB SA, vă aducem la cunoștință că s-a luat măsura atenționării celor ce deservesc această linie pentru a respecta cu strictețe prevederile legale și regulamentare pe parcursul desfășurării cursei, conform prevederilor Codului Rutier și Regulamentelor Interne STB SA.

Numar Data Intrare 62342/07.03.2022
Numar Data Iesire 62342/25.03.2022