Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 75454/28.12.2022, privind conduita unor agenți de control STB S.A., vă transmitem următoarele:
Aspectul la care faceți referire este consecința sistemului de transport deschis în care lucrează STB S.A., sistem care nu permite trierea prin mijloace tehnice a călătorilor (bare de acces) facilitând accesul tuturor cetățenilor în mijloacele de transport, indiferent de categoria socială.
În vederea creșterii calității serviciilor oferite și a confortului călătorilor, STB S.A. dorește ca serviciul de transport public să fie utilizat numai de călătorii care își achită călătoria.
În majoritatea cazurilor, călătorii din diverse categorii (romi, persoane fără adăpost etc) fie sunt beneficiari de gratuități (sunt asistați social, beneficiind de gratuități conform legii), fie nu își achită taxa de călătorie și nu au acte de identitate. Este necesar să subliniem faptul că permanent agenților de control li se recomandă să dea dovadă de moderație și tact, astfel încât să preîntâmpine circumstanțe care pot declanșa situații conflictuale.
În cazul de față, persoana din tramvai la care faceți referire a suferit o criză de epilepsie fiind necesară intervenția echipajelor medicale.
Vă asigurăm de faptul că în cadrul ședințelor lunare de analiză și pregătire profesională, conducătorii de vehicule sunt instruiți și atenționați să aibă o atitudine corespunzătoare în timpul efectuării programului de transport, să manifeste respect față de călători, empatie față de persoanele care întâmpină probleme în timpul deplasării cu mijloacele de transport în comun și implicare în siatuațiile deosebite, în care aceștia necesită sprijin și îndrumare.
Cu toate acestea, conducătorii de vehicule nu au voie să părăsească postul de conducere, cu excepția situațiilor deosebit de grave.
În anumite siatuații, intervenția lor poate să genereze diferite probleme și nemulțumiri.
Conform reglementărilor interne în cazul unor incidente în urma cărora nu au fost înregistrate avarii la vehicul, conducătorul de vehicul, după caz, în funcție de tipul de incident, trebuie să anunțe telefonic Dispeceratul SDC sau numărul de urgență 112.
Am reținut criticile dumneavoastră legate de atitudinea angajaților și vom atenționa personalul în privința obligației de a avea un comportament adecvat în relația cu publicul călător și de a veni în sprijinul călătorilor cu informații care îi pot ajuta în astfel de situații.
Regretăm problemele întâmpinate și vă asigurăm că depunem eforturi pentru îmbunătățirea condițiilor oferite călătorilor, însă nu putem exclude problemele generate de astfel de evenimente, care au un impact asupra desfășurării activității de transport public.