Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Nerespectare program circulatie
Detalii
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 182
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 28/01/23
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 75373/23.12.2022, în care semnalaţi faptul că un conducător de autobuz din linia 182 nu a efectuat staţia “Gara de Nord”, în data de 22.12.2022, vă comunicăm următoarele:

Sesizarea a fost analizată de către conducerea unității unde își desfășoară activitatea angajatul reclamat. Convocat la audieri, pentru explicații, acesta a declarat că a efectuat toate stațiile de pe traseu și a respectat instrucțiunile de serviciu care reglementează acest aspect.

Într-adevăr, din verificarea datelor din sistemul de monitorizare a flotei STB S.A., a rezultat că în intervalul orar menționat de dumneavoastră, vehiculul a oprit în toate stațiile ,,Gara de Nord 1,2,3”, unde a staționat timp suficient pentru urcarea și coborârea călătorilor aflați în perimetrul stației.

Am atenționat conducerea unității care gestionează această linie să intensifice activitatea de control a modului în care angajații își respectă sarcinile de serviciu privind respectarea graficelor de circulație, precum și asupra modului de efectuare a stațiilor.

În privința altei observații din sesizarea dumneavoastră, referitoare la funcționarea liniei de autobuz 182, facem următoarele mențiuni:

În primul rând, precizăm că organizarea rețelei de linii de transport intră în atribuțiile Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), cu care STB S.A. a încheiat Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, în care sunt reglementate condițiile în care este prestat acest serviciu, respectiv, trasee, stații, terminale, programe de circulație, număr de vehicule alocate pe fiecare linie etc.

Din informațiile transmise de serviciul de dispecerizare și de autobaza care gestionează linia 182, rezultă că programul de circulație pe această linie este adesea afectat de condițiile de trafic dificil, astfel că, fiind blocate în ambuteiajele din trafic, autobuzele sosesc cu întărziere la capetele de linie. În asemeanea situații, este nevoie să se procedeze la redirijarea autobuzelor la capetele de linie și la o modificare a intervalelor de succedare între vehicule.

La acestea se adaugă, uneori, și apariția unor probleme de natură tehnică la vehicule, care nu mai pot fi puse în circulație, fapt ce impune modificarea orelor de plecare de la capetele de linie. În astfel de situații, reintrarea în grafice se realizează cu dificultate și este de durată.

Pentru încadrarea în graficele de circulație stabilite, luăm măsuri de monitorizare a respectării orelor de plecare de la capetele de linie, existând însă și posibilitatea apariției unor dereglări, cauzate de condițiile de trafic dificil de pe trasee și nu numai. Din acest motiv, așa cum este menționat și pe site-ul nostru, datele din programul de circulație au caracter orientativ, iar respectarea programului de circulație depinde de condițiile de trafic de pe traseu.

În privința solicitării de revizuire a programului de circulație, precizăm că această decizie intră în atribuțiile Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov  (TPBI), cu care STB S.A. a încheiat Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, în care sunt reglementate condițiile în care este prestat acest serviciu, respectiv, trasee, stații, terminale, programe de circulație, capacitate de transport oferită pe fiecare linie etc.

Numar Data Intrare 75373/23.12.2022
Numar Data Iesire 75373/30.01.2023