Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 75098/19.12.2022, facem următoarele precizări:
Activitatea de verificare a modului în care se realizează plata taxei de călătorie, constatarea şi sancţionarea abaterilor săvârşite de călători în mijloacele de transport în comun ce aparţin STB S.A. se desfăşoară cu personal propriu, organizat şi respectă prevederile legislative ce vizează domeniul contravenţional.
Corpul de control desfăşoară acţiuni pe linie de scădere a ratei infracţionalităţii ce vizează depistarea, identificarea şi sancţionarea contravenţională a tuturor persoanelor care circulă fără titlu de călătorie valabil în mijloacele de transport în comun. De multe ori, aceste acţiuni se realizează şi cu sprijinul organelor abilitate.
Este important de precizat şi faptul că există categorii de călători care beneficiază de gratuitate. Acordarea gratuităţii pentru transportul public local de călători pe mijloacele de transport în comun se stabileşte prin Hotărâre de Consiliu al localităţii, respectiv pentru Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Salariaţii din cadrul corpului de control sunt instruiţi să respecte dispoziţiile şi reglementările privind comportamentul în relaţia cu publicul călător, să aibă o atitudine amabilă, să dea dovadă de solicitudine şi atenţie la solicitările călătorilor, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele care circulă fără titlu de transport valabil.
În cazul în care se constată că salariaţii cu atribuţii de control nu îşi respectă sarcinile de serviciu, nu ezităm să aplicăm măsurile ce se impun în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern STB S.A. şi ale Codului Muncii.
Din acest motiv, sesizarea a fost redirecționată șefilor Formație Control, pentru a lua măsuri cu privire la aspectele semnalate.
Vom aborda aceste aspecte și la ședințele lunare de pregătire profesională și vom verifica prin controale inopinate modul în care sunt respectate reglementările interne privind comportamentul în timpul programului de lucru. În situația în care se va constata că aceștia nu își respectă sarcinile de serviciu, se vor aplica măsurile ce se impun în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern STB S.A. și ale Codului Muncii.
Vă mulţumim pentru feedback-ul oferit şi pentru faptul că utilizaţi serviciile noastre. Suntem permanent preocupaţi de calitatea serviciilor oferite şi considerăm că dialogul cu publicul călător este o cale prin care putem rezolva mai bine toate problemele cu care ne confruntăm cu toţii.
Pentru aceasta, colegii noştri rămân în continuare la dispoziţia publicului călător, la nr. de telefon 021.9391, unde vin în sprijinul cetăţenilor cu informaţii referitoare la funcţionarea liniilor de transport în comun şi problemele din trafic, carduri şi titluri de călătorie, contravenţii şi activitatea de control, sugestii şi reclamaţii, cu scopul de a eficientiza rezolvarea aspectelor semnalate.