TPBI a avut deja în analiză posibilitatea aplicării măsurii de prelungire a traseului liniei de autobuz 185 ȋn localitatea Bragadiru.
În acest sens, au fost efectuate probe de circulație cu autobuze pe arterele din perimetrul vizat. În anumite zone, însă, aceste probe nu au putut fi realizate din cauza razelor de virare mai mici de 12 metri, care nu permit efectuarea manevrelor de schimbare a direcţiei de mers de către autobuze, în condiţii de siguranţă.
Totodată, lipsa amenajărilor rutiere sau a stâlpilor de iluminat public (pe anumite porțiuni de drum) a făcut dificilă circulația autobuzelor.
În plus, pentru ȋntoarcerea autobuzelor în traseu este necesară amenajarea unui nou terminal ȋn localitatea Bragadiru sau extinderea celui existent la capătul liniei de autobuz 302 („Cartier Fortuna”).
O eventuală prelungire a traseului liniei de autobuz 143 pe Șoseaua Pantelimon, de la intersecția șos. Pantelimon/șos. Iancului/bd. Pierre de Coubertin, până la terminalul „Cora Pantelimon”, implică măsura de suplimentare a parcului circulant și a personalului de bord aferent, pentru a fi păstrate caracteristicile actuale ale liniei, resurse de care operatorul de transport nu dispune în prezent.
Pe de altă parte, introducerea unui nou traseu pe Șos. Pantelimon, ȋn paralel cu traseele liniilor 55 și 104, nu este justificabilă ȋn condițiile ȋn care terminalul multimodal „Granitul” urmează să fie dat ȋn exploatare cât mai curȃnd.
Pentru desfășurarea serviciului de transport public pe strada Brățării, este necesară asigurarea unor condiții de bază: o infrastructură stradală care să susțină circulația autobuzelor, o lățime a părții carosabile a drumului suficientă pentru circulația autobuzelor în dublu sens, trotuare pentru circulația pietonilor în siguranță și amenajarea stațiilor, artere care să permită autobuzelor efectuarea manevrelor de viraj în condiții de siguranță rutieră, reglementarea circulației rutiere prin marcaje, indicatoare, treceri pentru pietoni etc.
Pe de altă parte, prelungirea unui traseu impune asigurarea unui terminal, ceea ce implică crearea unui spațiu special pentru staționarea autobuzelor și efectuarea în siguranță a manevrelor de întoarcere și reintrare în cursă, precum și asigurarea utilităților (o cabină la capăt de linie, racordată la rețeaua de apă și canalizare, precum și la cea electrică, cu spațiu pentru odihnă și masă, în vederea efectuării pauzei legale de odihnă pentru conducătorii de vehicule). Conform legislației în vigoare, aceste amenajări sunt de competența autorităților locale, în cazul de față, Primăria Sectorului 3.
Întrucât pe strada Brățării nu sunt îndeplinite toate condițiile menționate mai sus, momentan nu este posibilă introducerea transportului public în această zonă.
Vă mulțumim pentru implicare și vă asigurăm că, în situația în care actualele condiții se vor modifica, vom lua măsurile ce se cuvin, ținând cont de petiția dumneavoastră.