Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Titluri de calatorie
Detalii Validare titluri calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie Basarab
Linia 97
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 16/01/23
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 74917, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A. să îl prezinte spre verificare.

Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Pentru facilitarea acestei operaţiuni, validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.

Călătoria metropolitană/90 de minute permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări sunt necesare, în intervalul orar 90 de minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute este necesară o nouă validare a cardului de călătorie.

În situaţia în care cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul „Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afișează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

După expirarea celor 90 de minute, pentru o nouă călătorie, călătorul trebuie să procedeze la validarea cardului prin apropierea suportului de validator, fără să apese tasta 2 (prin apăsarea acestei taste, călătorul realizează o validare multiplă). În situația în care călătorul este însoțit, după ce validează pe propria răspundere, retrage cardul, apasă tasta 2 și repetă operațiunea de validare pentru fiecare persoană din grup.

Necunoaşterea acestor informaţii nu vă exonerează de plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile și pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, la secțiunea „Plata călătoriei”, subsecţiunea „Validare şi consultare carduri”, link: https://stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri.

Menționăm că existența unui sold pe cardul de transport sau bonul fiscal nu țin loc de titlu de transport.

După cum relatați și dumneavoastră în sesizare: „trecusera 4 minute de cand expirase timpul de transport”, la momentul controlului nu ați prezentat titlu de călătorie valabil și validat, așadar sancțiunea este întemeiată.

Informații se pot obține și telefonic la numărul 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 – 15:00.

Numar Data Intrare 74917/14.12.2022
Numar Data Iesire 74917/18.01.2023