Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 74765, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A. să îl prezinte spre verificare.
Conform reglementărilor în vigoare, călătorii au obligaţia ca la urcarea în vehicul, să aibă la îndemână cardul de transport. Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Pentru facilitarea acestei operaţiuni, validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.
Totodată, vă aducem la cunoştinţă că existenţa unui sold pe cardul de transport sau bonul fiscal nu ţin loc de titlu de călătorie.
În situaţia în care la momentul controlului nu se poate face dovada existenţei titlului de călătorie validat, controlorii aplică sancţiunea conform prevederilor legale.
Drept urmare, persoanele identificate fără titlu de călătorie valabil, în urma controlului în mijloacele de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A., fie achită pe loc 80 lei, contravaloarea unei suprataxe, pentru care se eliberează card de suprataxă, fie se legitimează pentru ca agenţii de control să întocmească procesul-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), în baza actului de identitate.
Referitor la cele relatate, agenţii de control susţin că acuzaţiile formulate nu sunt fondate, controversa având ca subiect neachitarea călătoriei. Salariata Societăţii (care a emis cardul de suprataxă) declară că v-a adus la cunoștință faptul că tariful suprataxei este același cu al abonamentului lunar (80,00 lei), nicidecum că este valabil o lună.
Precizăm că, pe verso-ul cardului de suprataxă este menționată valabilitatea acestuia.
Deși există discrepanță între cele relatate în sesizare și faptul că agenții de control neagă acuzele aduse, vă asigurăm că aspectele semnalate sunt reținute în atenția noastră, iar activitatea agenților în cauză este monitorizată în continuare, pentru a exclude situații care ar putea crea neplăceri călătorilor și dacă se va dovedi că nu își respectă obligațiile de serviciu, se vor aplica măsurile care se impun, conform Regulamentului Intern al STB S.A.
Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 - 15:00.