Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 74485, vă transmitem următoarele:
Înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A. să îl prezinte spre verificare.
În situația în care călătorii nu fac dovada că au achitat contravaloarea călătoriei, se aplică sancțiune conform prevederilor legale. Persoanele identificate fără titlu de călătorie valabil în urma efectuării controlului în mijloacele de transport ale STB S.A., fie achită 80 de lei pe loc, contravaloarea unei suprataxe, pentru care se eliberează un card de suprataxă, fie se legitimează cu actul de identitate, pentru ca agenții de control să întocmească procesul-verbal de constatare a contravenției (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.
Principalele obligații ale călătorilor:
Ø Înainte de utilizarea serviciului de transport să se asigure că au în posesie un titlu de călătorie valabil. Aceasta este una dintre obligațiile reglementate prin Regulamentul serviciului comunitar de transport public local din Regiunea București-Ilfov. În cazul în care călătorul nu se asigură că are în posesia unui titlu de călătorie valabil, conform condițiilor prezentate în regulament, este pasibil de amendă;
Aceste informaţii se regăsesc afişate pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, necunoaşterea acestora nu exonerează pe nimeni de plata amenzii.
Așa cum dumneavoastră ați menționat în sesizare, titlul de călătorie l-ați achiziționat în mijlocul de transport: „Mesajul a fost trimis în autobuz la ora 07:30…”.
Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 - 15:00.