Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 74489, vă comunicăm că aspectele semnalate au fost reținute în atenția noastră și vă asigurăm că depunem toate eforturile și facem tot ceea ce depinde de noi ȋn vederea ȋndeplinirii corespunzǎtoare a programului de transport public de cǎlǎtori, astfel încât să se mențină o prestație corespunzătoare față de călători.
Astfel, cu toate că luăm permanent măsuri pentru încadrarea în graficele de circulație programate şi monitorizăm respectarea orelor de plecare de la capetele de linie, nu pot fi complet evitate situaţiile în care apar dereglări, ȋntrucȃt circulația mijloacelor de transport depinde în mod direct de condițiile de trafic și, uneori, de apariția unor probleme tehnice la vehicule.
Este adevărat că toți conducătorii de vehicule trebuie să respecte o planificare bine stabilită pentru linia pe care sunt repartizați să circule: ora de ieşire din garaj, de plecare în cursă de la capăt de linie, de sosire în stații, ora la care ajung la celălalt capăt de linie, precum și timpul necesar acordat pentru refacerea capacității de muncă, pauză de masă și alte necesități (față de care nu putem face abstracție, fiind stabilit cu respectarea prevederilor legale în vigoare). Doar că, așa cum menționăm și mai sus, din motive obiective, apar decalaje față de graficul programat.
Legat de gradul de curățenie din vehiculele STB S.A., vă comunicăm că serviciul de spălare și igienizare al vehiculelor a fost externalizat începând cu luna iulie 2022, astfel că mijloacele de transport sunt acum igienizate de către operatori privați, care îşi desfăşoară activitatea în cele 11 depouri şi 8 autobaze ale societății.
Igienizarea vehiculelor se realizează zilnic la retragerea în depou, iar spălarea interioară a vehiculelor se efectuează ori de câte ori situaţia o impune.
Precizăm totuși faptul că, păstrarea curățeniei din vehicule depinde într-o mare măsură și de comportamentul călătorilor. Întrucât serviciul de transport public asigură accesul tuturor cetățenilor, indiferent de categoria socială sau profesie, în momentul urcării călătorilor, nu putem anticipa modul cum se vor comporta aceștia în mijlocul de transport.
Din acest motiv, facem apel la călători să respecte la rândul lor eforturile angajaților și să păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un spirit civic responsabil.