Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 74268, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., să îl prezinte spre verificare.
Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.
De asemenea, vă aducem la cunoștință principalele obligații ale călătorilor:
► înainte de utilizarea serviciului de transport, aceștia trebuie să se asigure că au în posesie un titlu de călătorie valabil. Aceasta este una dintre obligațiile reglementate prin Regulamentul serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București – Ilfov. În cazul în care călătorul nu se asigură că are în posesie un titlu de călătorie valabil, conform condițiilor prezentate în Regulament, este pasibil de amendă în cazul în care este verificat de un agent constatator;
► prin utilizarea sistemului mobile ticketing se procedează la procurarea titlului de călătorie prin intermediul SMS-ului, de pe telefonul mobil personal, înainte de a urca în mijlocul de transport. Titlurile de călătorie procurate prin SMS devin valabile după primirea codului de către solicitant.
Necunoașterea acestor informații nu vă exonerează de plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile:
► în Regulamentul serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București – Ilfov, cap XII - Drepturi și obligații ale călătorilor, lit. d): „în cazul utilizării sistemului mobile ticketing, să procedeze la procurarea titlului de călătorie înainte de urcarea în mijlocul de transport public”;
► pe site-ul STB S.A. https://www.stbsa.ro/index, la secțiunea „Plata călătoriei”, subsecțiunea „Plata titlurilor de călătorie prin SMS”.
Așa cum relatați și dumneavoastră în sesizare, SMS-ul a fost trimis în mijlocul de transport: „m-am suit in autobuz, am achitat tariful de bilet prin sms...”.
Pentru recuperarea sumei plătite la achiziţionarea titlului de călătorie “Suprataxă”, există posibilitatea de a vă adresa instanţei de judecată.
Pentru orice alte nelămuriri sau informaţii suplimentare vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00-15:00.