Ca urmare a sesizării dumneavoastră, ȋnregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 74073/24.11.2022, privind funcţionarea liniei de autobuz 122, vă comunicăm următoarele:
Organizarea reţelei de transport public intră în atribuţiile Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), cu care STB S.A. a încheiat Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, ce reglementează condiţiile în care este prestat acest serviciu, respectiv, trasee, staţii, terminale, programe de circulaţie, capacitate de transport oferită pe fiecare linie etc.
Linia 122 funcţionează cu intervalele de succedare şi numărul de vehicule stabilite prin contractul menţionat.
Deşi luăm măsuri pentru încadrarea în graficele de circulaţie prin monitorizarea respectării orelor de plecare de la capetele de linie, nu putem exclude situaţiile în care apar dereglări ale programelor de circulaţie, cauzate de probleme de natură tehnică sau de condiţiile de trafic dificil de pe trasee.
Spre exemplificare, în data menţionată în sesizare, 24.11.2022, dereglările de program au fost cauzate de lipsa din traseu a două autobuze, care au fost retrase din motive tehnice, astfel că intervalul de succedare programat nu a mai putut fi respectat.
De asemenea, condiţiile de trafic, în special pe Bd. Ghencea şi Prelungirea Ghencea, au generat probleme în desfăşurarea circulaţiei pe traseu şi au generat întârzieri, de 15-20 de minute pe ambele semicurse.
Autobuzul cu nr. B-61-ZDO a circulat conform programării, ieşind în traseu de la terminalul Cartier Latin la ora 06:45.
Regretăm neplăcerile întâmpinate şi vă mulţumim pentru înţelegere.