Pentru înfiinţarea sau prelungirea unui traseu de transport public trebuie asigurate o serie de condiţii care să permită circulaţia vehiculelor în siguranță.
Dintre acestea, cele mai importante sunt:
- infrastructura drumului trebuie să reziste la circulaţia vehiculelor cu masa peste 10 t/osie;
- trama stradală să dispună de cel puţin o bandă de circulaţie pe sens cu lăţimea de 3,5 m pe toată lungimea arterei (lățimea arterei minim 7m);
- circulaţia rutieră să fie reglementată prin marcaje şi indicatoare rutiere, treceri pentru pietoni etc;
- racordarea arterelor să fie realizată cu raze de peste 12 m, pentru a permite virajul autobuzelor în condiţii de siguranţă rutieră;
- să fie construite trotuare pietonale unde să se poată înfiinţa staţii de îmbarcare/debarcare pe ambele sensuri; asigurarea iluminatului public pe perioada nopţii.
De asemenea, înfiinţarea sau prelungirea unui traseu impune asigurarea unui terminal, adică a unei platforme betonate pentru staţionarea şi întoarcerea autobuzelor în condiții de siguranță, care să fie situată în afara părţii carosabile (dimensiunea acesteia fiind impusă de parcul circulant al liniei - minimum 30 x 30 m), precum şi a unei cabine cap linie racordată la utilităţi (apă curentă, canalizare, energie electrică).
În prezent, condiţiile minime necesare pentru asigurarea transportului public cu autobuze în zona solicitată nu sunt îndeplinite. Prin urmare, reiterăm punctul nostru de vedere cu privire la imposibilitatea prelungirii oricărei linii de autobuz până în zona complexului ATRIA URBAN RESORT, deoarece nu există un capăt de linie adecvat în aria Șos. Chitilei – Șos. de Centură.
Vă reamintim că în zona menționată de către dumneavoastră funcționează liniile metropolitane 476 (Piața Clăbucet – Pasaj CFR Chitila), linie care deja oferă conexiunea solicitată cu Piața Clăbucet și care este monitorizată și dimensionată conform cererii de transport, 402 (Străulești – Sitaru), linie ce oferă legături de transport public cu stațiile de tramvai (liniile 3 și 45), troleibuz (linia 97) și metrou (magistrala 4), precum și linia 470, care face legătura între terminalele „Tudor Arghezi” din comuna Mogoșoaia și „Complex Comercial Colosseum”, acolo unde există posibilitatea de transbordare cu linia 112, care face legătura cu terminalul „CFR Constanța”.
Totodată, menționăm că fiecare dintre cele 3 linii are prevăzute în caietul de sarcini, următoarele stații comune, în zona menționată de dumneavoastră: „Pasaj Chitila”, „Cpt. Radu Dragoș”, „Sold. Adrian Pătru” și „Maica Teofana”.
Vă mulțumim pentru implicare și vă asigurăm că vom avea în vedere în continuare petiția dumneavoastră pentru situația în care actualele condiții se vor schimba.