Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 69
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 02/04/22
Raspuns

În legătură cu sesizarea dumneavoastră, regretăm situaţia cu care v-aţi confruntat, şi vă comunicăm faptul că transportul public de persoane este un serviciu oferit călătorilor în urma unei convenţii stabilite între operatorul de transport STB S.A. şi autoritatea de reglementare a serviciului Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov. Condiţiile în care se desfăşoară acest serviciu sunt stabilite de autoritatea de reglementare a serviciului şi trebuie să fie respectate atât de operator, cât şi de către călători.

 

Călătorii găsiţi fără titlu de călătorie valabil pe mijloacele de transport pot achita contravaloarea unui card, eliberat cu titlu de suprataxă (în valoare de 80 lei), pe loc, în mijlocul de transport, direct la agentul de control sau, pe numele lor se întocmeşte proces verbal de contravenţie, după caz.

 

Urmare a verificărilor efectuate asupra cardului cu seria 8053780, s-a constatat că la momentul controlului pe linia 69, în data de 21.02.2022, exista un sold de 10,50 lei pentru plata călătoriei însă acesta nu a fost validat.

 

Călătoria metropolitană / 90 minute: permite deplasarea între punctul de origine şi punctul destinaţie, în cadrul regiunii București-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări, în intervalul orar 90 minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată.

În consecinţă, după expirarea celor 90 minute trebuie validat cardul de călătorie.

 

Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

 

După expirarea celor 90 de minute, pentru o nouă călătorie trebuie să se procedeze la validarea cardului prin apropierea acestuia de validator, fără să fie apăsată tasta 2 (prin apăsarea acestei taste se realizează validarea multiplă). În situaţia în care călătorul este însoţit, după ce validează propria călătorie, retrage cardul, apasă tasta 2 şi repetă operaţiunea de validare pentru fiecare persoană din grup.  Informaţii se regăsesc şi pe site-ul societăţii https://stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri .

 

Agenţii de control  sunt instruiţi cu privire la obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, respectiv să verifice şi să sancţioneze toţi călătorii găsiţi fără titlu de transport valabil.

Vom monitoriza activitatea controlorilor, iar în cazul în care se constată că nu-şi îndeplinesc sarcinile de serviciu, vom aplica măsuri disciplinare conform Regulamentului Intern.

 

Pentru alte detalii, ne puteţi contacta la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A..

 

Numar Data Intrare 62181/01.03.2022
Numar Data Iesire 62181/21.03.2022