Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 73372/14.11.2022, în care semnalaţi faptul că un conducător de autobuz din linia N110 nu a oprit în staţia Opera Naţională, în data de 13.11.2022 (ora 02:12), vă comunicăm următoarele:
STB S.A. îşi desfăşoară activitatea în baza Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători atribuit de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), entitatea juridică mandatată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Consiliul Judeţean Ilfov şi de Consiliile Locale ale unităţilor administrative ale judeţului Ilfov să organizeze transportul public de călători în zona Bucureşti – Ilfov.
Conform reglementărilor, TPBI are dreptul de a emite instrucţiuni obligatorii către operatorul de transport (STB SA), în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de călătorie oferite.
În acest context, instrucţiunile TPBI care reglementează îmbarcarea şi debarcarea călătorilor pe liniile de noapte, prevăd că staţiile incluse pe traseele acestor linii sunt staţii “obligatorii” (în care conducătorii de vehicule efectuează opriri în toate cursele planificate) şi staţii “la cerere” (în care se efectuează opriri în situaţiile în care, în staţie sau în vehicul, există călători care doresc să se îmbarce sau să coboare. Staţia Opera Naţională este staţie cu oprire facultativă.
Deşi a declarat că nu v-a observat în staţie, angajatul reclamat a fost reinstruit în privinţa obligaţiei de a respecta instrucţiunile de mai sus şi de a se asigura că schimbul de călători s-a realizat complet şi nu au rămas persoane în staţie.
Vă mulţumim pentru sesizarea acestui aspect şi ne cerem scuze pentru neplăcerile produse.