Referitor la sesizarea dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu numărul 73383/14.11.2022, vă aducem la cunoștință că abordăm cu atenție și responsabilitate toate semnalele transmise de călători, întrucât acestea ne ajută să corectăm eventuale deficiențe de comportament ale angajaților care desfășoară activitatea de control.
În vederea creşterii calităţii serviciilor oferite şi a confortului călătorilor, ne dorim ca serviciul de transport public să fie utilizat numai de persoane care îşi achită călătoria și care respectă normele de călătorie cu vehiculele societății.
Agenții de control sunt obligați să verifice și să aplice sancțiuni călătorilor pe un singur criteriu, și anume, deținerea unui titlu de călătorie valabil, fără a ține cont de rasă, etnie, sex etc., ca atare, fără a face discriminări.
În majoritatea cazurilor, călătorii din diverse categorii (romi, persoane fără adăpost, comercianți) fie sunt beneficiari de gratuități, fie nu-și achită taxa de călătorie și nu au acte de identitate. Corpul de control procedează la coborârea acestora din mijloacele de transport și solicită sprijin din partea organelor de ordine, însă de cele mai multe ori, controlorii sunt blamați de către ceilalți călători, iar persoanele respective se urcă în următorul vehicul.
Subliniem faptul că membrii echipelor de control sunt permanent instruiți cu privire la obligațiile ce le revin în relația cu publicul călător, să dea dovadă de moderație și tact, să aibă o atitudine bazată pe respect, astfel încât să preîntâmpine declanșarea unor situații neplăcute.
Totodată, activitatea acestora este constant monitorizată, iar dacă se dovedește că nu-și îndeplinesc sarcinile de serviciu sunt aplicate măsurile care se impun, conform Regulamentului Intern al STB SA.
Vă mulțumim pentru mesajul transmis si vă asigurăm că principalele noastre obiective sunt reducerea fraudei și îmbunătățirea condițiilor de transport.