Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Titluri de calatorie
Detalii Validare titluri calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie Baneasa
Linia 335
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 01/04/22
Raspuns

Cu privire la sesizarea dumneavoastră înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. vă transmitem următoarele:

Activitatea de verificare a modului în care se realizează plata taxei de călătorie, constatarea şi sancţionarea abaterilor săvârşite de călători în mijloacele de transport în comun ce aparţin STB S.A., se desfăşoară cu personal propriu, organizat şi respectă prevederile legislative ce vizează domeniul contravenţional.

Înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titltu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare.

În situaţia în care nu se poate face dovada plăţii călătoriei, persoana în cauză suportă consecinţele legale.

Astfel, persoanele identificate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 de lei fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenţie (amendă de la 300 – la 500 lei), în baza actului de identitate.

Necunoaşterea acestor informaţii nu exonerează pe nimeni de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile şi pe site-ul nostru, http://www.stbsa.ro/, la secţiunea „Titluri de călătorie”, subsecţiunea „Validare/consultare carduri”: „În cazul călătoriilor metropolitane sau călatoriilor integrate, după expirarea celor 90 de minute respectiv 120 de minute, pentru continuarea călătoriei, călătorul trebuie să valideze un nou titlu de călătorie, chiar dacă se află în vehicul”.

Călătoria metropolitană/90 de minute: permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări sunt necesare, în intervalul orar 90 de minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute este necesară o nouă validare a cardului de călătorie. În situaţia în care cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul „Transfer de pe linia X pe linia Y”. De asemenea, prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

Întrucât în sesizarea dumneavoastră nu este menţionată seria cardului prezentat la momentul controlului, suntem în imposibilitatea de a efectua verificări cu privire la aspectele semnalate. Din acest motiv, este necesar să ne puneţi la dispoziţie seria cardului de transport. Aceasta se regăseşte pe bonul emis la procurarea titlului de călătorie.

Faţă de aspectele menţionate adăugăm şi faptul că la primirea procesului verbal de constatare a contravenţiei, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la înmânarea sau comunicarea lui prin poştă, jumătate din amenda prevăzută în procesul verbal.

Împotriva procesului verbal de contravenţie întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripţia sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenţia, menţiune existentă şi în cuprinsul procesului verbal de contravenţie.

Totodată, menţionăm că procesul verbal de contravenţie se întocmeşte numai în baza actului de identitate.

Pentru orice alte detalii, putem fi contactaţi la nr de telefon 021.9391- tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07.00-15.00.

Numar Data Intrare 62079/25.02.2022
Numar Data Iesire 62079/07.03.2022