Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 69593/06.09.2022, vă informăm că, înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., să îl prezinte spre verificare.
Călătorii trebuie să se asigure că pot circula în condiții de legalitate cu mijloacele de transport în comun. În situația în care nu se poate face dovada plății călătoriei, călătorul suportă consecințele legale.
Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.
Plata prin SMS a unei călătorii metropolitane se realizează înainte de momentul urcării în vehiculele STB. Această atenționare este menită să excludă disconfortul călătorilor în orice situație.
Plata titlurilor de călătorie metropolitane permite utilizarea tuturor mijloacelor de transport public de suprafață din Regiunea București – Ilfov, începând din momentul primirii codului de confirmare a tranzacției.
Necunoaşterea acestor informaţii nu exonerează pe nimeni de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro/, la secțiunea „Plata călătoriei”, subsecțiunea „Plata titlurilor de călătorie prin SMS”.
De asemenea, avem rugămintea de a ne transmite date și elemente concrete privind titlul de călătorie achiziționat (cod SMS, număr telefon, etc.), cât și o copie de pe amenda la care faceți referire (fadă-verso).
Echipele de control sunt instruite cu privire la obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, respectiv în timpul desfăşurării activităţii de control, să adopte o ţinută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informaţii corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele care circulă fără titlu de transport valabil.
În cazul în care se constată că salariaţii cu atribuţii de control nu îşi respectă sarcinile de serviciu, se aplică măsurile ce se impun în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern STB S.A. şi ale Codului Muncii.
Informații se pot obține și telefonic la numărul 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între 07:00 – 15:00.