Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 69277/31.08.2022, vă transmitem că, înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., să îl prezinte spre verificare.
Validarea cardului este obligatorie la fiecare urcare într-un mijloc de transport în comun, aceasta justificându-se prin faptul că fiecare validare reprezintă efectiv plata contravalorii unei călătorii efectuate.
În urma verificărilor efectuate, a reieșit faptul că în data de 30.08.2022, linia 783, nu ați prezentat titlu de călătorie valabil la momentul controlului, deoarece nu ați respectat procedura de reîncărcare a cardului de transport la validator, iar pe card se afla un sold de 0,60 lei, insuficient pentru plata călătoriei.
Astfel, vă aducem la cunoștință că în urma verificărilor efectuate asupra cardului cu seria 518497, în data de 29.08.2022 ați efectuat o cerere de reîncărcare online cu portofel electronic 9,00 lei. Ultima validare pe cardul cu seria 518497 a fost efectuată în data de 28.08.2022, ora 21:34, pe linia 381, având sold final 0,60 lei.
Pentru verificarea celor relatate, puteți solicita un istoric al cardului. Pentru eliberarea unui istoric de card vă puteți prezenta cu catul de identitate la sediul Biroului Desfacere Legitimații Călătorie din Calea Șerban Vodă, nr. 164, sector 4, unde veți depune o cerere în scris, în baza căreia vi se va elibera, contra cost (0.50 lei/pagină), istoricul cardului pentru perioada dorită.
De asemenea, vă transmitem că informațiile necesare reîncărcării la validator a titlului de călătorie, solicitat în platforma online, le regăsiți pe site-ul https://online.stbsa.ro/, la rubrica Termeni și condiții de utilizare a aplicației STB Online – pct. 5, Încărcarea produselor pe card:
În termen de maxim 60 de minute de la data efectuării plății, titlul de transport pentru care s-a efectuat comanda de reîncărcare va fi trimis în toate validatoarele din rețeaua de transport. Pentru liniile operatorilor Chitila, Voluntari, Buftea, titlul de transport achiziționat online va fi transferat pe cardul dumneavoastră de transport nu mai devreme de 48 de ore de la momentul achiziționării. Preluarea efectivă pe cardul de transport a acestuia va avea loc odată cu prima interacțiune a cardului cu validatoarele din mijloacele de transport STB. Pentru portofelul electronic, reîncărcarea se realizează la validatoarele existente în mijloacele de transport STB. Scrierea fizică a titlului de călătorie pe cardul de transport este condiționată de interacțiunea cardului cu validatorul, fără apăsarea butoanelor 1 sau 2 (doar prin apropierea cardului de validator). La momentul efectuării reîncărcării titlului de transport veți fi atenționat prin intermediul unui mesaj dedicat pe ecranul validatorului. Precizăm că tranzacția de reîncărcare a cardului nu deduce călătoria (în cazul titlului de transport Portofel electronic), pentru plata călătoriei fiind necesară validarea cardului. ATENȚIE: după reîncărcarea cardului în cazul portofelului electronic este obligatorie validarea, în caz contrar riscați să fiți sancționat contravențional pentru neplata călătoriei efectuate.
În situația în care călătorii nu prezintă documentele justificative sau titlurile de călătorie la cererea corpului de control, se aplică sancțiune conform prevederilor legale.
Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.
Precizăm că mișcarea energică a cardului sau îndepărtarea rapidă de validator generează erori de citire. În cazul în care procesul de validare nu se finalizează, călătoria este considerată frauduloasă, întrucât contravaloarea acesteia nu este dedusă din portofelul electronic.
Detalii cu privire la modul de validare a cardului de transport şi de utilizare a echipamentelor amplasate în mijloacele de transport, puteţi obţine accesând site-ul nostru https://stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri.
De asemenea, vă informăm că portofelul electronic nu reprezintă un titlu de călătorie valabil, ci o sumă bani existentă pe cardul de transport, și devine titlu de călătorie valabil, doar în momentul în care este validat, practic în acel moment se realizează plata călătorie.
Pentru a face posibilă acordarea unor servicii publice de calitate, călătorii trebuie să vină în sprijinul nostru, având obligația de a respecta prevederile legale privind modul în care se desfășoară transportul în comun cu vehiculele STB S.A.
Pentru orice alte nelămuriri sau informaţii suplimentare, ne puteţi contacta la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3.