Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 69286/31.08.2022, referitoare la funcţionarea liniei de tramvai 25, în data de 30.08.2022, vă comunicăm următoarele:
Programele de circulaţie în reţeaua deservită de STB S.A sunt stabilite prin Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călatori încheiat între STB S.A. şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).
STB S.A. ia permanent măsuri pentru încadrarea în graficele stabilite prin contractul menţionat. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, luăm măsuri de monitorizare a vehiculelor, atât prin personalul de la terminale, cât şi prin sistemele tehnice pe care le avem la dispoziţie. Cu toate acestea, sunt şi situaţii în care apar dereglări ale programului de circulaţie, cauzate preponderent de condiţiile de trafic aglomerat și nu numai.
Din verificările efectuate în sistemul de monitorizare a flotei STB S.A., s-a constatat că dereglarea sesizată a fost cauzată de un eveniment de circulație soldat cu persoane accidentate. Din această cauză, un număr de 6 vagoane (5 din linia 25 și 1 din linia 8) au stat blocate pe sensul CFR Progresul, 10 vagoane (7 din linia 25 și 3 din linia 8) au staționat și ele la cap de linie Depoul Militari, iar 2 vagoane din linia 25 au fost deviate către Ghencea, astfel că au apărut sincope în respectarea graficelor.
Conducerea unității de exploatare ia măsuri de prevenire a întârzierilor prin asigurarea capacității de transport necesare și a monitorizării conducătorilor de vehicule, însă nu poate gestiona dereglările cauzate de evenimentele survenite în traseu.
Deși regretăm incidentele de acest gen, precizăm că în procesul de exploatare pot surveni și astfel de situații speciale, care nu pot fi anticipate și care într-adevăr pot conduce la abateri față de graficele programate.
Ne pare rău pentru nemulţumirea produsă şi vă asigurăm că depunem eforturi pentru îmbunătățirea condițiilor de transport oferite.