Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 69278/31.08.2022, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control STB S.A., să îl prezinte spre verificare.
În situația în care călătorii nu prezintă titlurile de călătorie la cererea corpului de control, se aplică sancțiune conform prevederilor legale.
Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, cu mențiunea că suprataxa nu reprezintă o sancțiune, ci un titlu cu tarif special și intră în categoria documentelor cu regim special, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.
Plata prin SMS a titlurilor de călătorie metropolitane permite utilizarea tuturor mijloacelor de transport public de suprafață din Regiunea București-Ilfov, începând din momentul primirii codului de confirmare a tranzacției. Aşadar, SMS-ul trebuie trimis înainte de a urca în mijloacele de transport public.
Necunoașterea acestor informații nu vă exonerează de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, la secţiunea „Plata călătoriei”, subsecţiunea „Plata titlurilor de călătorie prin SMS”.
Cardul Activ nominal nu este transmisibil, este personalizat, asociat unui cod numeric personal. Așadar, acesta poate fi utilizat doar de către titularul acestuia, indiferent de titlurile de călătorie existente pe suportul acestuia.
Referitor la precizarea dumneavoastră: „Au știut să evite persoanele de altă etnie care nu aveau bilet/abonament”, vă comunicăm că o mare parte a lor nu își achită călătoria și nu au acte de identitate. O parte din rândul acestora sunt asistați social, beneficiind de gratuități conform legii.
În prezent, accesul călătorilor neplătitori, indiferent de categoria socială, în vehiculele STB S.A., nu poate fi restricţionat, din cauză caracterului de sistem deschis al transportului urban de suprafaţă.
Echipele de control sunt instruite cu privire la obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, repectiv în timpul desfăşurării activităţii de control, să adopte o ţinută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informaţii corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele fără titlu de călătorie valabil.
Referitor la comportamentul agenților de control, menționăm că aspectele semnalate au fost reținute în atenția noastră. Activitatea salariaților în cauză va fi atent monitorizată și dacă se va dovedi că nu-și respectă sarcinile de serviciu, se vor aplica măsurile ce se impun conform Regulamentului Intern STB S.A.
Pentru bunăstarea și confortul întregii comunități, toți cetățenii care utilizează un serviciu ar trebui să respecte prevederile legale privind modul în care se desfășoară transportul în comun, având obligația de a achita contravaloarea serviciilor prestate.
Societatea de Transport București STB S.A. face eforturi pentru dezvoltarea transportului public, însă este nevoie și de implicare din partea călătorilor pentru a ne atinge scopul comun.
Informații se pot obține și telefonic la numărul 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 2, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00 – 15:00.