Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Controlori legitimatii calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 04/07/22
Raspuns

Ca urmare a mesajului dumneavoastră, înregistrat la STB S.A. cu nr. 65338/2022, vă comunicăm că au fost efectuate verificări pentru cardul de transport cu seria xxx2551 şi pentru data de 30.05.2022, linia 253, orele 09:23,  NU se înregistrează validare. Exista un sold suficient pentru plata călătoriei, dar nu aţi efectuat operaţiunea de validare. Cardul dvs. de transport figurează în sistem doar cu operaţiunea de verificare efectuată de echipa de control.

 

Subliniem faptul că Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat după urcarea în vehicul. La solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB S.A., aveţi obligaţia prezentării titlului de călătorie pentru verificare.

  • Precizăm că mişcarea energică a cardului sau îndepărtarea rapidă de validator generează erori de citire, iar în cazul în care procesul de validare nu se confirmă, călătoria se consideră frauduloasă, agenţii de control procedând la emiterea sancţiunii, în conformitate cu prevederile legale.

Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancționate de către agenții de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate. În lipsa unor detalii suplimentare, respectiv CNP-ul, ne-am aflat în imposibilitatea de a efectua verificări suplimentare.

Completăm informaţiile cu următoarele precizări:

  • Procesul verbal de contravenție nesemnat de către contravenient nu se înmânează pe loc, urmând a fi primit prin poștă. La primirea procesului verbal de constatare a contravenției, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la inmânarea sau comunicarea lui prin poștă, jumătate din amenda prevăzută în procesul verbal. Împotriva procesului verbal de contravenție întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripția sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenția, mențiune existentă și în cuprinsul procesului verbal de contravenție.

Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciul de transport public, oferta tarifară, legislaţie, mod de validare, vă adresăm rugămintea să consultaţi şi site-ul nostru, accesând www.stbsa.ro.

 

Sperăm că informaţiile furnizate vă vor ajuta să concluzionati că acţiunea de control şi legitimare a pasagerilor nu este o masură abuzivă, ci necesara pentru verificarea plăţii tarifului şi confirmarea identităţii persoanei cu datele înscrise pe abonamentul nominal, sau titlul de călătorie deţinut. Important de reţinut este şi faptul că „amenda” se aplica numai călătorilor care nu deţin un titlu de călătorie valabil, nu au validat, nu respectă normele în vigoare, etc.

Ne pare rău că v-aţi aflat într-o astfel de situaţie. În acest context, pentru a evita astfel de situaţii, vă rugăm să validaţi cardul de călătorie în momentul în care v-aţi urcat în mijlocul de transport.

 

În cazul în care vă sunt necesare informaţii suplimentare, ne puteţi contacta şi telefonic de luni până vineri, între orele 07.00-15.00. Operatorii call center STB S.A. răspund apelurilor dumneavoastră la numărul: 021.9391.

 

Vă mulţumim că ne-aţi ales partener în călătoriile dumneavoastră!

Numar Data Intrare 65338/31.05.2022
Numar Data Iesire 65338/29.07.2022