Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 04/07/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 65347, vă transmitem că înainte de a urca în mijlocul de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că sunt în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB S.A., să îl prezinte spre verificare.

Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare ușă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să-și valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.

Călătoria metropolitană/90 minute: permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz) permiţând oricâte transbordări sunt necesare, în intervalul orar de 90 minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute este necesară o nouă  validare a cardului de călătorie. Atunci când cardul de transport este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

Călătorii au obligaţia ca pe toată aria teritorială Bucureşti-Ilfov, în cazul utilizării cardului de transport, imediat după expirarea titlului de călătorie, să efectueze o nouă validare la unul dintre validatoarele care sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport.

Potrivit prevederilor legale în vigoare, călătorii identificați fără titlu de călătorie valabil suportă consecințele legii. Necunoaşterea acestor informaţii nu exonerează pe nimeni de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile şi pe site-ul nostru, http://www.stbsa.ro/, la secţiunea „Titluri de călătorie”, subsecţiunea „Validare/consultare carduri”.

În urma verificărilor efectuate asupra cardului de transport seria 1119346, a reieșit că la efectuarea controlului din data de 24.05.2022, cardul de călătorie nu a fost validat.

Menționăm că la efectuarea controlului, corpul de control prezintă legitimația nominală ce conține fotografia angajatului, funcția acestuia și numărul de serviciu.

Aplicarea măsurilor administrative împotriva salariaților se poate realiza de către angajator numai în urma constatării și dovedirii abaterilor semnalate. În acest sens, indicăm prevederile Codului Muncii.

Pentru recuperarea sumei plătite la achiziționarea titlului de călătorie SUPRATAXĂ, există posibilitatea să vă adresați instanței de judecată.

Pentru alte întrebări sau informații vă stăm la dispoziție la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07:00-15:00.

 

 

Numar Data Intrare 65347/31.05.2022
Numar Data Iesire 65347/17.08.2022