Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Controlori legitimatii calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 381
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 02/07/22
Raspuns

Ca urmare a mesajului dumneavoastră, înregistrat la STB S.A. cu nr. 65243/2022, vă comunicăm că au fost efectuate verificări pentru cardul de transport cu seria 964445, şi pentru data de 26.05.2022, linia 381, NU se înregistrează validare.

 

Subliniem faptul că Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat după urcarea în vehicul. La solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB S.A., aveţi obligaţia prezentării titlului de călătorie pentru verificare.

În situaţia în care călătorii nu prezintă documente justificative sau titluri de călătorie la cererea corpului de control, se aplică sancţiune conform prevederilor legale.

Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancționate de către agenții de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.

Procesul verbal de contravenție nesemnat de către contravenient nu se înmânează pe loc, urmând a fi primit prin poștă. La primirea procesului verbal de constatare a contravenției, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la inmânarea sau comunicarea lui prin poștă, jumătate din amenda prevăzută în procesul verbal. Împotriva procesului verbal de contravenție întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripția sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenția, mențiune existentă și în cuprinsul procesului verbal de contravenție.

Potrivit OG 2/2001 (articol 2, alineat 4, coroborat cu articolul 15 alineat 1 și 2), precum și reglementărilor legale, contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofițeri și subofițeri de poliție ori la cele mai apropiate secții de poliție.

 

Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciul de transport public, oferta tarifară, legislaţie, mod de validare, vă adresăm rugămintea să consultaţi şi site-ul nostru, accesând www.stbsa.ro.

 

Referitor la modalitatea de control, trebuie să vă precizăm că au fost analizate  imaginile video (care au fost salvate si vor fi puse, la cerere, la dispoziţia organelor de control abilitate) şi s-a constatat că agenţii constatatori au verificat titlurile de călătorie conform procedurilor de lucru în vigoare.

 

Fără a exclude existenţa cazurilor de indisciplină, pe care le sancţionăm conform Regulamentului Intern STB S.A., în situaţia prezentată apreciem că veţi fi în asentimentul nostru că ne aflăm în imposibilitatea confirmării încălcării procedurilor.

 

În încheiere, vă informăm că începând cu luna Iunie 2022, Societatea de Transport București STB S.A. a demarat un prim proiect în cadrul activității de supracontrol, repartizând în traseu echipe de controlori care nu poartă vestele albastre cu însemnele CONTROL – STB S.A., așa cum era obișnuit până acum publicul călător. Scopul acestei acțiuni este de a determina toți călătorii să circule cu titlu de călătorie valabil și de a elimina situațiile în care aceștia achitau călătoria doar la vederea vestelor de control.

Informaţii suplimentare puteţi vizualiza accesând următorul link: https://www.stbsa.ro/arhiva?p=3.

Sperăm că informaţiile furnizate vă vor ajuta să concluzionati că acţiunea de control şi legitimare a pasagerilor nu este o măsură abuzivă, ci necesara pentru verificarea plăţii tarifului şi confirmarea identităţii persoanei cu datele înscrise pe abonamentul nominal, sau titlul de călătorie deţinut. Important de reţinut este şi faptul că „amenda” se aplică numai călătorilor care nu deţin un titlu de călătorie valabil, nu au validat, nu respectă normele în vigoare, etc.

Ne pare rău că v-aţi aflat într-o astfel de situaţie, mai ales că declaraţi că nu intenţionaţi să calatoriţi fraudulos. În acest context, pentru a evita astfel de situaţii, vă rugăm să validaţi cardul de călătorie în momentul în care v-aţi urcat în mijlocul de transport.

 

În cazul în care vă sunt necesare informaţii suplimentare, ne puteţi contacta şi telefonic de luni până vineri, între orele 07.00-15.00. Operatorii call center STB S.A. răspund apelurilor dumneavoastră la numărul: 021.9391.

 

Vă mulţumim că ne-aţi ales partener în călătoriile dumneavoastră!

 

 

Numar Data Intrare 65243/30.05.2022
Numar Data Iesire 65243/29.07.2022