Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Controlori legitimatii calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 28/06/22
Raspuns

Ca urmare a mesajului dumneavoastră, înregistrat la STB S.A. cu nr. 65144/2022, vă comunicăm că au fost efectuate verificări pentru cardul de transport cu seria 97436 şi pentru data de 25.05.2022, se înregistrează validare pe linia 19, la  orele 07:43. Pe linia 25, cardul dvs. de transport figurează în sistem doar cu operaţiunea de verificare efectuată de echipa de control.

Vă subliniem faptul că Validarea cardului se efectuează în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat după urcarea în vehicul.

La solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB S.A., aveţi obligaţia prezentării titlului de călătorie pentru verificare.

Referitor la procesul de validare, vă precizăm:

  • mişcarea energică a cardului sau îndepărtarea rapidă de validator generează erori de citire, iar în cazul în care procesul de validare nu se confirmă, călătoria se consideră frauduloasă, agenţii de control procedând la emiterea sancţiunii, în conformitate cu prevederile legale.
  • Călătoria metropolitană/90 minute: permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz) permiţând oricâte transbordări sunt necesare, în intervalul orar de 90 minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute este necesară o nouă  validare a cardului de călătorie. Atunci când cardul de transport este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.
  • Călătorii au obligaţia ca pe toată aria teritorială Bucureşti-Ilfov, în cazul utilizării cardului de transport, imediat după expirarea titlului de călătorie, să efectueze o nouă validare la unul dintre validatoarele care sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport.

Vă recomandăm să consultaţi site-ul nostru www.stbsa.ro şi să accesaţi secţiunile referitoare la validare, plată, tipuri de călătorii etc.  Necunoașterea procesului de validare nu vă exonerează de la plata amenzii, întrucât aceste informaţii sunt afișate atât în interiorul mijloacelor de transport în comun, cât și pe site-ul STB S.A.

Sperăm că informaţiile furnizate vă vor ajuta să concluzionaţi că acţiunea de control şi legitimare a pasagerilor nu este o masură abuzivă, ci necesară pentru verificarea plăţii tarifului şi confirmarea identităţii persoanei cu datele înscrise pe abonamentul nominal, sau titlul de călătorie deţinut. “Amenda” se aplică numai călătorilor care nu deţin un titlu de călătorie valabil, nu au validat, nu respectă normele în vigoare etc. Salariații din cadrul corpului de control sunt instruiți să respecte dispozițiile și reglementările privind comportamentul în relația cu publicul călător, să aibă o atitudine amabilă, să dea dovadă de solicitudine și atenție la solicitările călătorilor și să evite declanșarea conflictelor cu aceștia.

Aspectele semnalate în sesizare au fost reținute în atenția noastră, iar activitatea agenților de control în cauză va fi monitorizată în continuare și dacă se va dovedi că nu-și respectă obligațiile de serviciu, se vor aplica măsurile care se impun, conform Regulamentului Intern – STB S.A.

În continuare suntem receptivi la orice fel de semnale primite din partea călătorilor, pentru îmbunătățirea activității pe care o desfășurăm.

Pe viitor, pentru a evita astfel de situaţii, vă rugăm să validaţi cardul de călătorie în momentul în care v-aţi urcat în mijlocul de transport.

Sperăm că veţi ţine cont de recomandările noastre privind validarea, iar în cazul în care vă sunt necesare informaţii suplimentare, nu ezitaţi să ne contactaţi la numărul de telefon 021/9391, tasta 3, de luni până vineri în intervalul orar 07:00 – 15:00, Biroul Controlori Legitimații Călătorie.

Vă mulţumim că ne-aţi ales partener în călătoriile dumneavoastră!

Numar Data Intrare 65144/26.05.2022
Numar Data Iesire 65144/01.08.2022