Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 28/06/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 65142/26.05.2022, vă comunicăm faptul că, înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia  unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească și la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare.

 

Plata titlurilor de călătorie metropolitane permite utilizarea tuturor mijloacelor de transport public de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, începând din momentul primirii codului de confirmare a tranzacţiei. Mesajul care conține codul de confirmare a tranzacției trebuie păstrat pe toată perioada de valabilitate a titlului de călătorie, astfel încât să poată fi prezentat reprezentanților corpului de control.

 

Drept urmare, facem cunoscut faptul că plata prin SMS trebuie făcută înainte de urcarea în mijlocul de transport, accesarea salonului vehiculului se face numai după primirea codului din partea operatorului de telefonie mobilă. Altfel, călătoria este considerată frauduloasă. Necunoașterea acestor informații nu vă exonerează de la plata amenzii, întrucât acestea se regăsesc afișate atât în interiorul mijloacelor de transport în comun, cât și pe site-ul STB S.A. http://www.stbsa.ro, la secţiunea „Plata călătoriei”, subsecţiunea „Plata titlurilor de călătorie prin SMS”.

 

Agentul contatator în calitate de controlor legitimați de călătorie, în baza legitimației eliberate de Societatea de Transport București STB SA, efectuează control în mijloacele de transport în comun și constată săvârșirea contravențiilor prevăzute în Regulamentul serviciului comunitar de transport public local de călători în regiunea București-Ilfov și aplică sancțiuni în conformitate cu OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 180/2002 și cu Legea nr.92/2007 a serviciilor de transport public local, cu modificările și completările ulterioare.

 

Înainte de începerea efectuării verificării titlurilor de călătorie, agentul constatator prezintă legitimația nominală ce conține fotografia angajatului, funcția acestuia și numărul de serviciu, și nu alte documente cu circuit intern.

 

Referitor la aspectele semnalate, au fost colectate și informații din partea echipei de control care a efectuat verificarea titlurilor de călătorie în data de 25.05.2022. Salariații societății menționează faptul că dumneavoastră, la vederea echipei de control, ați achiziționat titlul de călătorie prin SMS, aflându-vă deja în mijlocul de transport. Legat de aspectul din sesizare, cu privire la comportamentul echipei de control, aceștia declară că au avut un comportament adecvat față de dumneavoastră, acordând informații cu privire la modalitatea de plată a titlurilor de călătorie.

 

Deși există discrepanță între cele relatate în sesizare, și faptul că agenții de control neagă acuzele aduse, vă transmitem că aspectele semnalate în sesizare au fost reținute în atenția noastră, iar activitatea agenților de control în cauză va fi monitorizată în continuare, pentru a exclude situații care ar putea crea neplăceri călătorilor și dacă se va dovedi că nu-și respectă obligațiile de serviciu, se vor aplica măsurile care se impun, conform Regulamentului Intern – STB SA.

 

Sub nicio formă nu tolerăm săvârșirea de fapte negative de către salariații noștri însă nici nu putem aplica sancțiuni disciplinare fără o amănunțită cercetare prealabilă. Aceasta însă  urmează o anumită procedură, cu respectarea legislației în materie, deoarece trebuie să ținem cont de drepturile călătorilor și de cele ale controlorilor, ca angajați.

 

Echipele de control sunt instruite cu privire la obligațiile ce le revin în relația cu publicul călător, respectiv în timpul desfășurării activității de control, să adopte o ținută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informații corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice și să sancționeze toate persoanele fără titlu de transport valabil.

 

Pentru a face posibilă acordarea unor servicii publice de calitate, călătorii trebuie să vină în sprijinul nostru, având obligația de a achita contravaloarea serviciilor prestate și de a respecta prevederile legale privind modul în care se desfășoară transportul în comun cu vehiculele STB S.A. Pentru bunăstarea și confortul întregii comunități, toți cetățenii care utilizează un serviciu ar trebui să respecte condițiile create și să achite contravaloarea lui.

 

Vă stăm în continuare la dispoziție la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A.

 

 

 

Numar Data Intrare 65142/26.05.2022
Numar Data Iesire 65142/29.06.2022