Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare proces verbal
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 26/06/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 65038/24.05.2022, vă comunicăm faptul că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia  unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească și la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare.

 

Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare ușă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să-si valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.

 

Călătoria metropolitană/90 de minute: permite deplasarea între punctul de origine şi punctul de destinaţie, în cadrul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, troleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări sunt necesare, în intervalul orar 90 de minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute este necesară o nouă validare a cardului de călătorie. În situaţia în care cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul „Transfer de pe linia X pe linia Y”. De asemenea, prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

 

În situaţia în care nu se poate face dovada plăţii călătoriei, persoana în cauză suportă consecinţele legale.

 

Astfel, persoanele identificate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 de lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenţie (amendă de la 300 – la 500 lei), în baza actului de identitate.

 

Necunoaşterea acestor informaţii nu exonerează pe nimeni de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile şi pe site-ul nostru, http://www.stbsa.ro/, la secţiunea „Titluri de călătorie”, subsecţiunea „Validare/consultare carduri”: „În cazul călătoriilor metropolitane sau călatoriilor integrate, după expirarea celor 90 de minute respectiv 120 de minute, pentru continuarea călătoriei, călătorul trebuie să valideze un nou titlu de călătorie, chiar dacă se află în vehicul”.

 

Din verificările efectuate asupra cardului de transport cu seria 1154640, a reieşit că la momentul controlului din data de 23.05.2022, cardul de călătorie nu a fost validat. Menționăm faptul că existența unui sold pe cardul de transport sau bonul fiscal nu țin loc de titlu de transport.

 

De asemenea, avem rugămintea de a ne transmite o copie a procesului verbal de contravenție la care faceți referire în sesizarea dumneavoastră.

 

Pentru orice alte detalii, putem fi contactaţi la nr. de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A., tasta 3, program de lucru de luni până vineri între orele 07.00-15.00.

Numar Data Intrare 65038/24.05.2022
Numar Data Iesire 65038/02.06.2022