Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare proces verbal
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 20/06/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 64795, vă informăm că înainte de a urca în mijlocul de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că sunt în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB S.A., să îl prezinte spre verificare sau să demonstreze că beneficiază de gratuitate.

Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), exclusiv în baza actului de identitate.

Aşa cum aţi relatat şi dumneavoastră, la momentul controlului nu aţi prezentat titlu de călătorie valabil deoarece codul QR prezentat era trimis de pe alt device (copiat/fotografiat), motiv pentru care controlorul legitimaţii călătorie a emis cardul de suprataxă.

Vă informăm că titlul de călătorie este disponibil doar în cadrul aplicaţiei, pentru verificarea unui bilet valabil, călătorul va trebui să prezinte telefonul în scopul de a permite controlorului să verifice valabilitatea şi să scaneze codul QR din aplicaţia mobilă instalată pe telefonul personal.

Necunoaşterea acestor informaţii nu vă exonerează de la plata amenzii, întrucât acestea se regăsesc accesând secţiunea „Termeni şi condiţii de utilizare a aplicaţiei 24Pay” instalată pe dispozitivul personal al călătorului.

Având în vedere situaţia prezentată de dumneavoastră, conform căreia susţineţi că aţi fost în imposibilitatea de a achiziţiona un titlu de călătorie de la punctele de vânzare ale STB S.A. din zonă, vă comunicăm că Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. pune la dispoziţia călătorilor mai multe modalităţi de plată a titlului de călătorie, dintre care amintim:

  • automate de vânzare;
  • prin Poşta Română;
  • on-line, pe site-ul STB S.A.;
  • prin SMS, direct de pe dispozitivul mobil;
  • prin intermdiul aplicaţiei 24Pay, instalată pe device-ul personal (nu necesită deţinerea unui card de transport), cu condiţia ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;
  • cu card bancar contactless, direct la validator

Pentru recuperarea sumei plătite la achiziţionarea titlului de călătorie SUPRATAXĂ, titlu ce permite continuarea călătoriei până la ora 24:00 în ziua în care a fost emis, există posibilitatea legală de a vă adresa instanţelor de judecată.

De asemenea, vă transmitem că STB S.A. este operator autorizat de date cu caracter personal, iar datele de identificare ale cetăţenilor sau salariaţilor se vor pune la dispoziţia autorităţilor abilitate, conform prevederilor legale. Datele cu caracter personal, se utilizează numai pentru destinaţia stabilită şi se asigură protecţia acestora, în condiţiile legii.

Echipele de control sunt instruite cu privire la obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, respectiv în timpul desfăşurării activităţii de control, să adopte o ţinută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informaţii corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele fără titlu de călătorie valabil.

Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă stăm la dispoziţie în continuare la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A.

 

Numar Data Intrare 64795/18.05.2022
Numar Data Iesire 64795/11.07.2022