Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare proces verbal
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 20/06/22
Raspuns

Referitor la sesizarea dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 64796, vă transmitem că înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie valabil, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control al STB S.A., să îl prezinte spre verificare.

Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare ușă din mijlocul de transport, tocmai pentru a permite călătorilor să-și valideze cardurile de transport imediat la urcarea în vehicul.

 

Menționăm faptul că în cazul în care cele 90 de minute expiră, călătorul are obligația de a achita o nouă călătorie.

Informații cu privire la modul de validare sunt disponibile pe site-ul nostru https://www.stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri .

Călătoria metropolitană de 90 minute permite deplasarea între punctul de origine şi punctul destinaţie, în cardul regiunii Bucureşti-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafaţă (tramvai, treoleibuz, autobuz), permiţând oricâte transbordări, în intervalul orar de 90 de minute de la momentul validării/achiziţiei prin mijloace electronice de plată, în consecinţă după expirarea celor 90 de minute trebuie validat cardul de călătorie. Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afişează mesajul “Transfer de pe linia x pe linia y”. Prin consultarea cardului, validatorul afişează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

 

Potrivit prevederilor legale în vigoare, călătorii identificați fără titlu de călătorie valabil suportă consecințele legii. Necunoașterea acestor informații nu vă exonerează de la plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile pe site-ul nostru https://www.stbsa.ro/

De asemenea, vă informăm că existența unui sold pe cardul de transport sau bonul fiscal, nu reprezintă un titlu de călătorie valabil.

Totodată, vă comunicăm că procesul verbal de contravenție se întocmește numai în baza actului de identitate.

Având în vedere că nu ne-ați furnizat datele de identificare (respectiv seria cardului de transport prezentat la momentul controlului), suntem în imposibilitatea de a efectua verificări.

 

Informații se pot obține și telefonic la numărul 021.9391, tasta 3 – Call Center STB S.A., program de lucru de luni până vineri între orele 07:00-15:00. 

 

Numar Data Intrare 64796/18.05.2022
Numar Data Iesire 64796/07.06.2022