Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 20/06/22
Raspuns

Ca urmare a mesajului dumneavoastră, înregistrat la STB S.A. cu nr. 64798/2022, vă transmitem că Validarea cardului trebuie să se efectueze în momentul în care călătorul a accesat salonul vehiculului. Validatoarele sunt amplasate la fiecare uşă din mijlocul de transport tocmai pentru a permite călătorilor să îşi valideze cardurile de transport imediat după urcarea în vehicul.

 

Exprimându-ne regretul pentru situaţia în care vă aflaţi, trebuie să vă comunicăm faptul că ne aflăm în imposibilitatea de efectua anularea unui proces verbal de contravenţie.

 

Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancționate de către agenții de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenție (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.

 

Procesul verbal de contravenție nesemnat de către contravenient nu se înmânează pe loc, urmând a fi primit prin poștă. La primirea procesului verbal de constatare a contravenției, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la inmânarea sau comunicarea lui prin poștă, jumătate din amenda prevăzută în procesul verbal. Împotriva procesului verbal de contravenție întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripția sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenția, mențiune existentă și în cuprinsul procesului verbal de contravenție.

Sperăm că informaţiile furnizate vă vor ajuta să concluzionati că acţiunea de control şi legitimare a pasagerilor nu este o masură abuzivă, ci necesara pentru verificarea plăţii tarifului şi confirmarea identităţii persoanei cu datele înscrise pe abonamentul nominal, sau titlul de călătorie deţinut. Important de reţinut este şi faptul că „amenda” se aplica numai călătorilor care nu deţin un titlu de călătorie valabil, nu au validat, nu respectă normele în vigoare, etc.

Ne pare rău că v-aţi aflat într-o astfel de situaţie. În acest context, pentru a evita astfel de situaţii, vă rugăm să validaţi cardul de călătorie în momentul în care v-aţi urcat în mijlocul de transport.

În cazul în care vă sunt necesare informaţii suplimentare, ne puteţi contacta şi telefonic de luni până vineri, între orele 07.00-15.00. Operatorii call center STB S.A. răspund apelurilor dumneavoastră la numărul: 021.9391.

 

Vă mulţumim că ne-aţi ales partener în călătoriile dumneavoastră!

Numar Data Intrare 64798/18.05.2022
Numar Data Iesire 64798/29.07.2022