Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 20/06/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 64782/18.05.2022, în care solicitaţi recuperarea contravalorii suprataxei ce v-a fost aplicată în data de 17.05.2022, într-un autobuz din linia 335, vă comunicăm următoarele:

În primul rând, vă aducem la cunoştinţă că nu am avut posibilitatea de a efectua verificări cu privire la aspectele semnalate, întrucât nu aţi transmis seria cardului de transport prezentat la momentul controlului.

Pentru informarea dumneavoastră, precizăm că reglementările referitoare la călătoria cu mijloacele de transport în comun prevăd că, înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control al STB, să îl prezinte spre verificare.

În cazul în care expiră cele 90 de minute, călătorul are obligaţia de a achita o nouă călătorie.

Informaţiile referitoare la modul de validare sunt disponibile pe site-ul nostru https://stbsa.ro/validare-si-consultare-carduri .

Călătoria metropolitană / 90 minute permite deplasarea între punctul de origine și punctul destinație, în cadrul regiunii București-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafată (tramvai, troleibuz, autobuz), permițând oricâte transbordări, în intervalul de 90 de minute, începând din momentul validării/achiziției prin mijloace electronice de plată, în consecinţă, după expirarea celor 90 de minute, trebuie validat cardul de călătorie.

Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afișează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afișează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

Potrivit prevederilor legale in vigoare, călătorii identificaţi fără titlu de călătorie valabil suportă consecinţele legii.

Necunoașterea acestor informații nu îi exonerează de plata amenzii, întrucât acestea sunt disponibile site-ul nostru  http://www.stbsa.ro.

Pentru recuperarea sumei plătite la achiziţionarea titlului de călătorie SUPRATAXĂ, există posibilitatea adresării către instanţa de judecată.

Informații suplimentare puteţi obţine de la Biroul Controlori Legitimații Călătorie, la numărul de telefon 021/9391, tasta 3, de luni până vineri în intervalul orar 07:00 – 15:00.

 

Numar Data Intrare 64782/18.05.2022
Numar Data Iesire 64782/20.06.2022