Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare proces verbal
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia 55
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 17/06/22
Raspuns

Cu privire la sesizarea dumneavoastră înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A., cu nr. 64588,  vă transmitem următoarele:

Activitatea de verificare a modului în care se realizează plata taxei de călătorie, constatarea şi sancţionarea abaterilor săvârşite de călători în mijloacele de transport în comun ce aparţin STB S.A., se desfăşoară cu personal propriu şi respectă prevederile legislative ce vizează domeniul contravenţional.

Înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că se află în posesia unui titltu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare.

În situaţia în care nu se poate face dovada plăţii călătoriei, persoana în cauză suportă consecinţele legale.

Astfel, persoanele identificate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 de lei fiind eliberat cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului-verbal de contravenţie (amendă de la 300 – la 500 lei), în baza actului de identitate.

Adăugăm faptul că salariaţii cu atribuţii de control aflaţi pe linia 55, au fost interogaţi cu privire la incident. Aceştia susţin că vă aflaţi în mijlocul de transport, pe scaun, neprezentând la control titlu de călătorie, manifestând o atitudine recalcitrantă şi agresivă, iar procesul-verbal nu v-a fost înmânat întrucât aţi refuzat să semnaţi.

Întrucât în sesizarea dumneavoastră nu este menţionată seria cardului, ne-am aflat în imposibilitatea de a efectua verificări suplimentare.

Faţă de aspectele menţionate adăugăm şi faptul că la primirea procesului verbal de constatare a contravenţiei, contravenientul poate achita în termen de 15 zile de la înmânarea sau comunicarea lui prin poştă, jumătate din amenda prevăzută în procesul-verbal.

Împotriva procesului-verbal de contravenţie întocmit se poate depune plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la judecătoria din circumscripţia sectorului pe raza căruia s-a constatat contravenţia, menţiune existentă şi în cuprinsul procesului-verbal de contravenţie.

Totodată, menţionăm că procesul-verbal de contravenţie se întocmeşte numai în baza actului de identitate.

Subliniem faptul că echipele de control sunt instruite cu privire la obligațiile ce le revin în relația cu publicul călător, respectiv în timpul desfășurării activității de control să adopte o ținută fermă, dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informații corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice și să sancționeze toate persoanele fără titlu de transport valabil.

Vă asigurăm că nu sunt admise acte de indisciplină, iar dacă se constată că salariații cu atribuții de control nu-și respectă sarcinile de serviciu, li se aplică măsurile care se impun conform Regulamentului Intern al STB S.A. și ale Codului Muncii.

Regretăm sincer faptul că v-aţi aflat într-o astfel de situaţie, mai ales că declaraţi că nu intenţionaţi să calatoriţi fraudulos. În acest context, pentru a evita astfel de situaţii, vă rugăm să validaţi cardul de călătorie în momentul în care v-aţi urcat în mijlocul de transport.

Vă mulţumim că ne-aţi ales partener în călătoriile dumneavoastră!

Numar Data Intrare 64588/13.05.2022
Numar Data Iesire 64588/02.06.2022