Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Control
Detalii Contestare suprataxa
Cod Vehicul
Nume Statie George Valsan
Linia 44
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 05/06/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 64193, vă informăm că înainte de a urca în mijlocul de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că sunt în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare sau să demonstreze că beneficiază de gratuitate.

În situaţia în care călătorii nu prezintă documentele justificative sau titlurile de călătorie la cererea corpului de control al STB S.A., se aplică sancţiune conform prevederilor legale. Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), exclusiv în baza actului de identitate.

Plata călătoriei cu cardul bancar contactless direct la validator, în mijloacele de transport public, este un proiect privind diversificarea modalităţilor de plată în mijloacele de transport în comun. Această modalitate de plată este disponibilă în autobuzele Otokar, Mercedes Citaro hibrid, în tramvaiele liniilor 1, 10 şi 41, şi oferă posibilitatea călătorilor de a achita călătoria cu orice card bancar contactless, Mastercard, Maestro sau Visa, emis oriunde în lume.

Aceste informaţii se regăsesc afişate în interiorul mijloacelor de transport în comun, cât şi pe site-ul nostru, accesând link-ul https://www.stbsa.ro/recomandari. Necunoaşterea acestor informaţii nu vă exonerează de la plata amenzii.

În vederea creşterii calităţii serviciilor oferite şi a confortului călătorilor, STB S.A. doreşte ca serviciul de transport public să fie utilizat numai de călătorii care îşi achită călătoria.

Pentru bunăstarea şi confortul călătorilor facem apel la simţul civic şi la responsabilitatea fiecărui cetăţean care circulă cu mijloacele de transport în comun să ia atitudine atunci când asistă la astfel de situaţii.

Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă stăm la dispoziţie în continuare la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A.

Numar Data Intrare 64193/03.05.2022
Numar Data Iesire 64193/15.06.2022