Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Controlori legitimatii calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie Militari
Linia 41
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 07/05/22
Raspuns

Ca urmare a sesizării dumneavoastră, înregistrată la STB S.A. cu nr. 63257, vă informăm că înainte de a urca în mijlocul de transport în comun, călătorii trebuie să se asigure că sunt în posesia unui titlu de călătorie corespunzător mijlocului de transport cu care urmează să călătorească şi la tariful valabil pentru acea perioadă, iar la solicitarea reprezentanţilor corpului de control al STB SA, să îl prezinte spre verificare.

În situaţia în care călătorii nu prezintă documentele justificative sau titlurile de călătorie la cererea corpului de control al STB, se aplică sancţiune, conform prevederilor legale.

Persoanele depistate fără titlu de călătorie în urma efectuării controlului în mijloacele de transport, în mod normal, sunt sancţionate de către agenţii de control fie prin plata pe loc a suprataxei de călătorie în valoare de 80 lei, fiind eliberat astfel cardul de suprataxă, fie prin întocmirea de către agentul de control a procesului verbal de contravenţie (amendă de la 300 la 500 lei), numai în baza actului de identitate.

Blocarea validatoarelor în Starea Control se efectuează de către corpul de control numai după asigurarea perioadei necesare validării titlurilor de călătorie de către călătorii care abia s-au urcat. Dacă activitatea de control se desfăşoară într-un mijloc de transport pe parcursul mai multor staţii, echipa de control deblochează validatoarele (trecându-le din Stare Control în Stare Comercială) în momentul în care mijlocul de transport ajunge în staţie.

În urma verificărilor asupra cardului de transport seria 5951091, s-a constatat că la momentul controlului din data de 01.04.2022, ora 8:24, linia 41, se află un sold suficient pentru plata călătoriei, din care nu s-a retras contravaloarea călătoriei deoarece acesta nu a fost validat.

În relaţia STB S.A. – călători, societatea oferă călătorilor servicii publice a căror calitate face eforturi să o îmbunătăţească însă, de partea cealaltă, şi călătorii au obligaţia de a respecta prevederile legale referitoare la modul în care se desfăşoară transportul în comun cu vehiculele societăţii. Pentru bunăstarea şi confortul întregii comunităţi, toţi cetăţenii care utilzează un serviciu trebuie să respecte condiţiile impuse şi să achite contravaloarea acestuia.

Menţionăm că echipele de control sunt instruite cu privire la obligaţiile ce le revin în relaţia cu publicul călător, respectiv în timpul desfăşurării activităţii de control, să adopte o ţinută fermă dar politicoasă, bazată pe respect, să acorde informaţii corecte solicitărilor adresate de către călători, să verifice şi să sancţioneze toate persoanele fără titlu de călătorie valabil. În cazul în care se constată că salariaţii cu atribuţii de control nu-şi respectă sarcinile de serviciu, se aplică măsurile care se impun în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern STB S.A. şi Codului Muncii.

Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă stăm la dispoziţie în continuare la numărul de telefon 021.9391 – Call Center STB S.A.

 

Numar Data Intrare 63257/04.04.2022
Numar Data Iesire 63257/10.05.2022