Referitor la sesizarea dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. 63084/29.03.2022, privind conduita la volan a unui conducător de autobuz din linia 335, în data de 29.03.2022, vă comunicăm următoarele:
Angajatul reclamat a fost convocat la audieri, pentru explicaţii.
Acesta a recunoscut că a purtat discuţii telefonice în timpul efectuării cursei, dar a folosit un dispozitiv handsfree, permis de legislaţia în vigoare.
A susţinut, de asemenea, că are o manieră preventivă de condus, opreşte în staţii conform instrucţiunilor (cu oglinda retrovizoare în dreptul indicatorului de staţie) şi evită conflictele cu ceilalţi participanţi la trafic.
În privinţa nefuncţionării afişajului numărului de linie, a declarat că este vorba de un defect de sistem, care apare, de regulă, la prima sau a doua staţie după plecarea de la capătul de linie, defect ce va fi remediat în cadrul operaţiunilor de mentenanţă.
Conducătorul de autobuz a fost atenţionat ca în timpul efectuării curselor să limiteze discuţiile telefonice la cazuri de urgenţă, astfel încât să acorde toată atenţia conducerii vehiculului şi efectuării manevrelor de mers.
De asemenea, a fost reinstruit cu privire la conduita civilizată pe care este obligat să o manifeste pe toată durata programului de lucru, conform Regulamentului Intern STB S.A. şi a Codului de Conduită Etică pe care toţi angajaţii STB S.A. sunt obligaţi să le respecte.
Vom relua aceste teme în şedintele de instruire şi pregătire profesională pe care le organizăm lunar cu conducătorii de vehicule, pentru a evita astfel de situaţii care produc neplăceri publicului călător.