Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii
Cod Vehicul B 713 PMB
Nume Statie Valea Oltului
Linia 105
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 24/11/23
Raspuns

Ca urmare a petiției dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 113338/19.10.2023, în care reclamaţi faptul că nu a fost respectată ora de plecare în cursă pe linia 105, în data de 18.10.2023, vă comunicăm următoarele:

Din verificările efectuate în sistemul de monitorizare a flotei STB S.A. s-a constatat că sesizarea dumneavoastră se confirmă, conducătorul auto nu a respectat cu strictețe ora de plecare în cursă.

Din informațiile transmise de personalul de dispecerizare, se constată că transportul pe linia menționată este afectat frecvent de condițiile de trafic dificil de pe trasee. Spre exemplu, în data menționată în sesizare, 18.10.2023, condițiile de trafic au generat întârzieri ale autobuzelor pe ambele semicurse.

La acestea se adaugă uneori, și apariția unor probleme de natură tehnică la vehicule, care nu mai pot fi puse în circulație, fapt ce impune modificarea orelor de plecare de la capetele de linie.

În astfel de situații, reintrarea în grafice se realizează cu dificultate și este de durată.

Din această cauză, în linia 105, în intervalul orar reclamat, pe relația Piața Presei – Valea Oltului semicursa s-a efectuat în 71 de minute, în loc de 61 de minute programate, iar semicursa Valea Oltului – Piața Presei s-a realizat în 91 de minute, față de 73 de minute programate, astfel că au apărut sincope în respectarea graficelor.

Conducerea autobazei ia măsuri de prevenire a întârzierilor prin asigurarea capacității de transport necesare și a monitorizării șoferilor, însă nu poate gestiona dereglările cauzate de evenimentele survenite în traseu.

Așa cum este menționat și pe site-ul nostru, datele din programul de circulație au caracter orientativ, iar respectarea programului de circulație depinde în mare măsură de condițiile de trafic din traseu.

În ceea ce privește comportamentul conducătorului de autobuz, acesta a fost convocat la audieri pentru explicaţii, unde a infirmat aspectele sesizate de dumneavoastră şi a declarat că, în data menţionată, pe tot parcursul programului, nu a interacţionat şi nu a avut conflict cu vreun călător.

Fiind o societate cu mare impact asupra cetăţenilor Capitalei, suntem conştienţi de importanţa factorului uman, în special a angajaţilor care intră în contact direct cu publicul călător, ei constituind interfaţa dintre STB S.A. şi beneficiarii serviciilor prestate.

Din acest motiv în ședințele lunare de pregǎtire și instruire pe care le organizǎm cu conducǎtorii de vehicule, pe lȃngǎ problemele de strictǎ specialitate, abordǎm și aspecte legate de relaționarea cu publicul cǎlǎtor și de obligația adoptǎrii unui comportament civilizat ȋn timpul efectuǎrii programului de transport.

 

Pentru prevenirea unor astfel de situaţii, în şedinţele de analiză şi pregătire profesională, vom relua instruirea conducătorilor de vehicule în privinţa obligaţiei de a respecta prevederile „Manualului conducătorului de vehicul, Cap. 6. Conducerea vehiculului pe traseu”.

Numar Data Intrare 113338/19.10.2023
Numar Data Iesire 113338/02.11.2023